Jump to content

Hva skjer a i metallsilhuetten.


Mentor

Recommended Posts

Denne tråden har vært merkelig stille i lang tid nå.

Det samme har info fra Forbundet.

 

Det ryktes at DFS nekter metallsilhuett skyting på på Bolkesjø skytterlags bane på den type skivehold metallsilhuettskytterne bruker.

Hva skjer med de pengene som er lagt ned av forbundet på denne banen.

Er ikke dette klarert med skytterlaget før forbundet investerte penger her?

 

Kanskje rette vedkommende i forbundet kan informere litt om den pågående situasjonen som har oppstått i forbundet og banetilgjengeligheten på østlandet.

 

Thor Dehnæs

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan være enig med deg der, men etter å ha stilt endel spørsmål til styret i forbundet her på tråden og de tydeligvis vegrer seg på å svare på disse, lurer jeg på om det er noe aktivitet.

Da presidenten i forbundet er den som sto for utbygginga på Bolkesjø kunne det jo være på sin plass å høre om styret fremdeles er der ute og kan svare på om de hadde noen avtaler før de satte igang å bruke penger.

 

Thor Dehnæs

Medlem KMS

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden har vært merkelig stille i lang tid nå.

Det samme har info fra Forbundet.

 

Det ryktes at DFS nekter metallsilhuett skyting på på Bolkesjø skytterlags bane på den type skivehold metallsilhuettskytterne bruker.

Hva skjer med de pengene som er lagt ned av forbundet på denne banen.

Er ikke dette klarert med skytterlaget før forbundet investerte penger her?

 

Kanskje rette vedkommende i forbundet kan informere litt om den pågående situasjonen som har oppstått i forbundet og banetilgjengeligheten på østlandet.

 

Thor Dehnæs

Noe som forundrer meg mange ganger her på forumet er hvordan enkelte her inne umiddelbart går til angrep på en person som starter en tråd - og forsøker "å kvele" vedkommendes innlegg på grunn av - etter mitt syn - bagateller. Jeg kan være enig i at "trådtittel" kunne vært formulert noe annerledes, men ingen har kommentert innholdet i dette innlegget - og det er viktig.

 

Men det spørsmålet "Mentor" her stiller angående styret i metallsilhuettforbundets (NMF) opptreden i en del saker den siste tiden er fullstendig på sin plass.

Det burde de fleste som har - eller har hatt - tilknytning til denne sporten spørre seg selv om.

Dette har stor betydning for metallsilhuettsportens fremtid i Norge.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kanskje rette vedkommende i forbundet kan informere litt om den pågående situasjonen som har oppstått i forbundet og banetilgjengeligheten på østlandet.

 

Thor Dehnæs

 

Interesant. 3 av 4 svar går på hvorvidt en annen tittel hadde vært veien å gå for å få svar, kun 1 av 4 svar skriver noe om Metallsilhuett. Det spørres faktisk om hvordan situasjonen er i forbundet og banetilgjengeligheten på østlandet. Da er det kanskje ikke så galt å ha en trådtittel som spør om hva som skjer i metallsilhuetten..

 

Jeg vil imidlertid spinne videre på noe av det Jofla skriver "dette har stor betydning for metallsilhuettsportens fremtid i Norge". Det er mange her på forumet som har løsninger på det meste (noen bedre og andre ikke fult så gode), så derfor spør jeg: hva bør metallsilhuettforbundet egentlig gjøre for å få orden på den situasjonen forbundet er i nå?

Hva bør NMF gjøre for å øke aktiviteten innen metallsilhuettskytingen i Norge?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg sitter stadig og klør meg i hodet når jeg leser igjennom denne og andre tråder om MS.

 

Jeg har hatt en ide om å prøve meg litt mer på metallsilhuett. Etter at Eli la ned fire av fem stålfigurer glatt, før jeg fikk ned noe som helst på 500m stående har det liksom klødd litt i lysta på å prøve litt mer av dette.

Vel, siden det er mest nærliggende for meg å skyte på Kongsberg har jeg da lurt på å melde meg inn den klubben. Jeg gikk inn på http://www.metallsilhuett.no/ for å finne ut litt mer, men på lista over klubber finner jeg ikke noe om noen klubb i Kongsberg? Jeg trodde det var et ganske aktivt miljø i Kongsberg så hvorfor finner jeg ikke noe kontaktinfo?

Jeg har ut i fra andre tråder her fått inntrykk av at noen er uenige i et eller annet og at et par herrer er noe ”alterert” over situasjonen. Denne totale stillheten gjør meg meget nysgjerrig og jeg lurer svært på hvorfor spørsmålene forblir ubesvart.

Kanskje rette vedkommende i forbundet kan informere litt om den pågående situasjonen som har oppstått i forbundet og banetilgjengeligheten på østlandet.

Thor Dehnæs

hva bør metallsilhuettforbundet egentlig gjøre for å få orden på den situasjonen forbundet er i nå?

Hva bør NMF gjøre for å øke aktiviteten innen metallsilhuettskytingen i Norge?

 

Hvilken situasjon er det snakk om?

Hvis det er slik at det er kommunikasjonsproblemer her så burde dette forumet være et utmerket sted å få fram synsvinkler, og forsøk på å finne løsninger!

Link to comment
Share on other sites

001 har kortet ned på Reinhard sitt innlegg

Jeg sitter stadig og klør meg i hodet når jeg leser igjennom denne og andre tråder om MS.

 

Jeg har ut i fra andre tråder her fått inntrykk av at noen er uenige i et eller annet

 

Hvilken situasjon er det snakk om?

Hvis det er slik at det er kommunikasjonsproblemer her så burde dette forumet være et utmerket sted å få fram synsvinkler, og forsøk på å finne løsninger!

 

Situasjonen det i denne tråden er snakk om er vel den saken som går på at Bolkesjø er stengt for metallsilhuettskyting. Det er så vidt jeg vet en sak som ennå ikke er helt avklart og som foreløpig er en sak mellom de klubbene det gjelder. Forhåpentligvis kommer de til en enighet.

 

En annen situasjonen det er snakk om (mest i andre tråder), eller rettere sagt, en situasjon som det ikke snakkes så mye om men som flere viser til er; saken mellom NMF og KMS.

 

KMS har på et årsmøte vedtatt at formannen skal velges for 2 år av gangen.

NMF har på generalforsamlingen i 2007 vedtatt en endring i ”lovbasis for klubber/lag tilsluttet NMF”, etter endringen sier lovbasisen at ledere i klubber tilsluttet NMF kun kan velges for et år av gangen.

 

KMS valgte sin formann for 2 år på årsmøtet i 2006, KMS sin formann hadde innehatt sitt verv i et år før NMF endret lovbasisen og hadde i 2007 et år igjen av sin virketid.

 

Uenigheten mellom NMF og KMS går i hovedsak ut på at NMF (ved flertallet i styret) mener KMS sin formann skulle vært på valg på årsmøtet for 2007, mens KMS mener at formannen skal velges på årsmøtet for 2008.

 

NMF (ved flertallet i styret) argumenterer med at endringen i ”lovbasis for klubber/lag tilsluttet NMF” skal ha umiddelbar virkning etter at den ble vedtatt på generalforsamlingen i 2007.

 

KMS argumenterer med at en slik endring i lovbasisen ikke kan ha tilbakevirkende kraft, og derfor ikke skal påvirke det valget som ble foretatt før lovbasisen ble endret.

 

Dette er en kortversjon av saken, og det er stor sannsynligheten for at flere vil mene at det er vesentlige punkter jeg ikke har tatt med.

 

 

edit: presisering av svar

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Ja, hva skjer i metallsilhuetten. Det ryktes at KMF straffer den tidligere presidenten for den jobben han var satt til å gjøre. Hvilken klubb og hvilket forbund kan akseptere dette om det stemmer?

 

Huff, jeg trodde at stridsøksen var begravd etter Generalforsamlingen...........

Jeg har heldigvis ikke personlig innsikt i dette men kan umulig forestille meg at dette er til det beste for sporten dersom ryktebørsen har rett.

Det må vel være mulig å legge ting bak seg, komme seg videre i livet og fokusere på å komme seg på banen for å skyte. Vet at dette er lettere sagt enn gjort. Spesiellt ved person konflikter og saker av prinsippiel karakter. Kan vel ikke gjøre annet en å anmode de som eventuellt er involvert til å tenke seg grundig om og finne en løsning der saken kan legges død.

 

Eller kanskje avkrefte ryktene og derav legge saken død :D

Link to comment
Share on other sites

Om jeg kan tilate meg å være frivol...:

Det virker som alle parter på mange måter har samme mål, å få bukken over ende.

Men man diskuterer og flisespikker på hvilken bane kula skal ha frem til den. :?

 

Håper i alefall på e god og "lykkelig" løsning for alle.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det enda vært så greit.

 

Ja, kanskje jeg skulle legge ut kopi av mailene mellom oss? Da tenker jeg på deg som president og meg selv som en av 3 i valgkomiteen hos KMS.

Da må jeg vel si at "noen" havner dårlig ut... Vil tro du ikke ønsker det!

Link to comment
Share on other sites

Har saken noe å gjøre med min funksjon som tidligere president? i så fall bør dere lese lovverket, men det eksisterer vel ikke. Om man som president ikke kan utføre plikter pålagt av styret, uten at den klubben man har en sak i mot går til personlig avstraffelse av personen som medlem i den klubben, blir hele organisasjonen en vits, ingen vil da kunne gjøre det de er valgt til.

Link to comment
Share on other sites

God dag!

Vil berre minne om at personkonfliktar og interne kranglar i forbund og/eller metallsiluettmiljøet er mildt sagt uønska på åpent forum. So eg trur vi legger denne disputten ganske død før den tar av...

Ok?

Mvh VestlandsJeger

 

Takk for det Moderator.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Denne tråden har vært merkelig stille i lang tid nå.

ikke bare denna. men hele forbunds tråden, brukte bare sitatet da det kan passe.

 

Ingen aktiviitet siden 22.4. Litt må vel ha sjedd? Har inntrykk av at den tidligere krangelen kan ha skadet aktiviteten. Ingen stevneresultat siden januar.

 

Håper folket kjenner sin besøkelsestid og at begge parter er heelt ferdige med saka. Virker jo ikke som det helt er tilfelle. Det er vel flere stevner utover sommeren og det er sikkert fint om gamle og nye skyttere henger seg på.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle metallsilhuettskyttere, og andre som er interesert i hvordan det går med metallsilhuettforbundet.

 

Det var en litt uheldig sak i NMF iløpet av fjoråret, men den saken ble avsluttet (i allefall på forbundsnivå) på NMFs generalforsamling. Om dette er grunnen til at det ikke er mye aktivitet på kammerets område for metallsilhuett kan jeg desverre ikke gi noe godt svar på De som har fulgt med en stund (både på kammeret og på sluttstykket tidligere) vet imidlertid at det i grunnen aldri har vært mye aktivitet på sidene for metallsilhuett. Uten å spekulere noe om hvorfor det er slik og hva som skal gjøres med det vil jeg heller informere om NMFs hjemmeside.

 

Grunnen til at det ikke er kommet resultater siden i januar er at det er en ny person som har overtatt driften av NMFs nettsider. Sidene vil bli endret litt på, litt for å gjøre det enklere for han som skal holde den i orden, men mest for å gjøre det enklere for oss (med datakunnskaper under gjennomsnittet) å skrive på sidene.

 

Det vil om ikke så lenge bli lagt ut en testversjon av den nye siden, og vi vil da ha behov for NMF medlemmer som er intresert i å hjelpe oss med å teste sidene. Det er en fordel om de som skal teste sidene har skutt noen stevner i de senere år, for å kunne teste sidene fult ut, men det vil jeg komme tilbake til på et senere tidspunkt.

Jeg vil, når tiden er inne, legge ut en tråd her på kammeret for å få tak i testbrukere.

 

Når det gjelder stevneresultater så har det vært avholdt stevner, men av overnevnte grunner har resultatene ikke blitt lagt ut. Terminlisten er derimot oppdatert, og der vises det at NMF har endel aktiviteter i løper av våren, sommeren og høsten (noen av aktivitetene ligger vel kanskje til og med i tidsrommet man kan kalle vinter).

 

Håper så mange som mulig dukker opp på sommerens metallsilhuettkonkurranser og viser at NMF lever i beste velgående.

 

Første metallsilhuettkonkurranse nå er MS rifle på Meheia/Kongsberg 6. juni. Se terminlisa på http://www.metallsilhuett.no

Link to comment
Share on other sites

Veldig greit. Jeg vil i hvertfall oppfordre så mange som mulig til og møte på stevnene, være seg rifle, eller pistol. Siste stevne var desverre dårlig besøkt, men håper for både arrangør klubb og sporten som sådan at "alle" stiller.

Første trening på håndvåpen siden er tirsdag. MS rifle onsdag, dreier seg om Meheia banen. Til tross for "møkka vær" sist tirsdag, var det noen frammøtte, håper derfor at det fortsetter og forsøker selv å få dyttet over noen fra vestsiden av "heia".

 

Kom og skyt (så slår vi finnene igjen :D )

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Synes utrolig stille i silhuetten, ikke et resultat på forbundsiden (jo, ett). Det var jo etter sigende massiv mønstring på årsmøtet, riktignok var langt de fleste som stemte, fra den ekskluderte klubben, men ønske om å delta på stevner skulle ein tro at mange da hadde.

Link to comment
Share on other sites

Synes utrolig stille i silhuetten, ikke et resultat på forbundsiden (jo, ett). Det var jo etter sigende massiv mønstring på årsmøtet, riktignok var langt de fleste som stemte, fra den ekskluderte klubben, men ønske om å delta på stevner skulle ein tro at mange da hadde.

 

:?::?:

 

Nå er jeg ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener.

 

Med årsmøtet, mener du da generalforsamlingen?

Det var, hvis det er generalforsamlingen du mener, ganske riktig mange fremøtte. At de fleste av de avgitte stemmene kom fra den ekskluderte klubben er ikke riktig. Maks antall delegater en klubb kan stille med er 5. Det var over 30stemmeberettigede NMF medlemmer tilstede på generalforsamlingen, så slik sett kunne ikke en enkelt klubb ha flertall alene.

 

Grunnen til at det ikke er lagt ut resultater på NMFs nettside er at det jobbes med en ny versjon av nettsiden, denne har desverre blitt forsinket, men årets resultater vil bli lagt ut når siden er klar. Vi beklager forsinkelsen.

Dersom noen har behov for å få tak i resultatlistene (f.eks. for å dokumentere aktivitet overfor våpenkontoret) så må de gjerne ta kontakt med NMF ved presidenten.

 

Når det gjelder oppmøte på de konkurransene som har vært arrangert i år så kunne vi ha ønsket flere deltakere, men det har ikke vært så ille som fryktet :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...