Jump to content

Fester til kikkert.


kystjeger

Recommended Posts

Kjøpte meg en zeis med 30mm mellomrør. Selve kikkert festene hadde jeg fra før. Da hadde jeg en zwarovski. Nå får jeg ikke kikkert montert fordi mellomrøret er for tykt. Har pakninger pmellom,noe jeg vel bør ha ?når jeg måler mellomrøret på kikkert så er det 30,2mm . Er der tynnere pakninger å få kjøpt? Når jeg hadde swarovskien på var det ikke noe problem. Noen som har vært borti dette før.

Link to comment
Share on other sites

Trudde no virkelig 30mm var 30 mm. Har alltid hatt zeiss, fleire i familien også, og aldri hatt problem. Men har aldri hatt ringar med gummiforing heller. Synst det høyrest ut som eit potneialt problem i forhold til forflyting av sikte i ringane, i forhold til metall mot metall.

Link to comment
Share on other sites

Kikkertrør rett mot ringer, evt harpikspulver ved mye rekyl. Ferdig arbeid. Pakninger? Aldri sett eller hørt om, da vil jo i tilfelle kikkerten kunne både vri seg og skli i lengderetning?

Husk på at det fins ringer i fks 25 og 26 mm, pakninger høres ut som lettvint løsning ved 25 mm rør og 26mm ringer.

Link to comment
Share on other sites

Hva slags ringer er det snakk om? Sako Optilock har jo foringer. Er det slike? Hvis ikke så høres "pakninger" i kikkertmontasjene ut som noe ukurant fjøsmekk i mine ører. Jeg synes også det er merkelig at det er forskjell på mellomrøret til så høykvalitets merker som Swarowski og Zeiss, med mindre Swaroen har tommerør da. Sikker på at det er 30mm rør på den?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok foringer. Originalforinger fra tikka. Leste en gang at en burde bruke dette for å ikke skade kikkertsikte ved for mye tilskruving. Har en tilsvarende zeis kikkert på en sako. Denne har originale sakofester. Ikke noe problem der. Har som sagt alldri vært ute for dette før.men kutter jeg ut foringer så går det sikkert greit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...