Jump to content

Bilder av sprengt R93


Purdey

Recommended Posts

"Svensk jakt" - det svenske jegerforbundets blad, hadde i oktober en tøff test av 8 ulike rifler, og R93 klarte seg bra:

 

"Vad gällde sprängtestet så märktes det i förhandsdiskussionerna att mer än en trodde att Blaserns lite annorlunda konstruktion skulle klara sig sämre än de traditionella repeterstudsarna. (Ett par uppmärksammade olyckor för några år sedan kan förstås ha bidragit till den tron.) Därför var det intressant att konstatera att Blasern klarade sprängtestet utan problem. Endast en liten skottbula uppstod. En eventuell skytt hade bara drabbats av en rejäl hästspark"(Svensk jakt 10/07, s. 120).

 

Testen i sin helhet kan dere lese her: http://www.jagareforbundet.se/svenskjak ... reihar.asp

Link to comment
Share on other sites

Hva skal du med de bildene Purdey. Fikk`n blaserfeber han der kompisen din som fikk prøve børsa mi i Enebakk i høst? Og du nå skal skremme`n til fornuft igjen :D

 

He he. Neida er en kompiss fra jobb i frankrikt som urte på om jeg kunne grave fram noen bilder av slikt. De står ikke så høyt i kurs i mine krester de drre blæzer greiene.

 

Og du dachs, Den eneste grunnen til at jeg mulig kan tillate deg og dukke opp på jakt hjemme med en sånn rigg er KUN fordi jeg trenger bikja di!!!

Link to comment
Share on other sites

Må nok innrømme at jeg er så fornøyd med min R93 at selv min sako 75 varmint i 22-250 kanskje skal få forlate skapet til fordel for bedre optikk på innkommende blaserløp.

 

Ender antagelig opp med kun blaser i skapet og noe hagler.

Oida! kan du ikke bare vente et helt år da, så skal jeg kjøpe den av deg? :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...