Jump to content

Federal fusion.


MartinH

Recommended Posts

Hei

Eg lurar på kva slags federal fusion som passar best til hjortejakt. Har før brukt 180grs patrona, men er ikkje heilt fornøgd med presisjonen i mi t3 ss lite utan demper.

Kva av dei andre alternativa (170, 165 eller 150grs) prosjektila kan vere bedre og oppfyller alle krava til anslagsenergi? Fart og presisjon?

 

Er det evt. andre "lavpris" patroner som kan anbefalast til ein student?

 

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Bruker Federal fusion 308 - 180grains i x-bolt SS med Hausken demper!

 

Kula går der jeg sikter hver gang så presisjonen er ikke å klage på.

Har brukt fusion på hjort i flere år og har ingen grunn til å bytte ammunisjon!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Har brukt Deep Curl i flere år i både 6.5 og 270 meget fornøyd , men de er dessverre vannskelig å få tak i , sjekket opp med Alvestad og div andre , får beskjed om at de blir tatt inn mars/april 2014.

Takk for beskjed, dersom eg bestemmer meg for denne kula så får eg sjå i nettbutikken til Alvestad til våren.

Link to comment
Share on other sites

Jaktdepotet fører denne lite versjonen.. Mener jeg leste at den var beregnet for hold opptil 200yards med god effekt. Samme kulevekt, mindre krutt.. Så jeg vil vel tro at hjorten detter om man tar seg tid til å vurdere om avstanden er trygg. For skytter eller hjort, alt ettersom hva som skal være trygg da... Ellers står det mye info på Federals hjemmesider. Og en Chuck Hawkes har testet den, og ga en god omtale av denne. Tror ikke jeg ville hatt noen betenkeligheter med å bruke denne selv..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...