Jump to content

Hvordan få tak i hi-cap magasin til Ruger Mini30/ Ruger10/22


Recommended Posts

Jeg har en ruger mini 30 med SAGE stokk i kal.7,62 x 39 som jeg har trent litt praktisk skyting med så har fått kjøpt 4stk 30 skudds magasiner ifra usa igjennon jetcarrier men det var før de gjorde hi-cap-magasiner med plass til mer enn 10 skudd, ulovelig i New Jersey, men jeg skulle gjerne hatt noen Promag 30 skudd plast magasiner og et par 15 skudd men det er ingen som vil sende til Norge eller til NJ så håper noen har tips på hvor jeg kan henvende meg i Norge eller på nett, de jeg har må snart byttes og blir lite praktisk med 5 skudd magasiner . .

Det samme med Ruger 10/22, hvor kan jeg få kjøpt ruger sine BX-25 magasiner, i Norge eller på nett ??

Prøvde just å bestille bx-25 magasiner på Cabelas.com, hørte de sende til norge men de vil ikke sende når jeg prøvde

Link to comment
Share on other sites

Alt fra 10 skudds kapasitet skal det godt gjøres å få ut av USA om dagene. Ikke en gang de som "gav blaffen" i eksportreglene vil sende lengre, selv ikke de jeg har vært å handlet med personlig og er på 1st name basis med.

 

Men når det er sagt, er hicap magasiner fremdeles vanskelig å oppdrive i junaiten, spesielt til de "farlige" riflene som mini14 og AR15.

 

Selv kjøpte jeg opp resten av hicap magasinene til den lokale sjappa her på berget :D Så jeg er sånn noenlunde forsynt.

 

Det som kan gå an, er å skaffe 30-skudds til Mini14 av ProMag fra Canada som er pinned til 10 (eller var det 5skudd?). Kan ikke være store kunsten å konvertere de tilbake til 30 skudd. Ihvertfall G36-look-a-like magasinet til 10/22 fra Promag er lett å konvertere fra 10skudd til 25skudd.

Link to comment
Share on other sites

Tja, 100 USD regelen lever vel fortsatt???? Kom ivertfall 30sk magasiner hit fra Brownells i forrige uke

 

Så det du sier er at Brownells fortsatt sender 20-30-skudds-magasiner til sivile, uten problemer? De sier jo selv at de bare eksporterer 10skudd + magasiner til "Military or Law Enforcement agencies" og vil kreve "Proof of end-user" ved bestilling. Vil det da si at de egentlig gir blanke i det og det er mer eller mindre fritt frem for sivile å bestille hi-cap-magasiner?

Link to comment
Share on other sites

Virker nesten som det kommer ann på hvem som pakker forsendelsen. De ganger jeg har bestilt magasiner, blir ordren satt "on hold" og de vil ha papirer.

 

Så kanskje det er en eller to ansatte som gir blaffen og pakker/sender, mens resten vil ha papirer??

Link to comment
Share on other sites

Nå i juni fikk jeg med en veldig omstendelig kvittering merket med "ITAR exemption" og en formaning om at jeg ikke kunne overlate magasinene til andre uten skriftlig tillatelse fra State Department. Mer eller mindre som en forhåndsutfylt sluttbrukererklæring. Så noe slags system er det?

Link to comment
Share on other sites

 

Så det du sier er at Brownells fortsatt sender 20-30-skudds-magasiner til sivile, uten problemer? De sier jo selv at de bare eksporterer 10skudd + magasiner til "Military or Law Enforcement agencies" og vil kreve "Proof of end-user" ved bestilling. Vil det da si at de egentlig gir blanke i det og det er mer eller mindre fritt frem for sivile å bestille hi-cap-magasiner?

 

Ja, jeg har fått ut to pakker med magasiner fra Brownells nå(30sk AR15), det eneste er at man må holde seg under 100USD i våpendeler(Brownells sin definisjon av våpendeler :-)) pr pakke

 

Hadde en mailutveksling med det, da første bestillingen min havnet over 100USD, og da kom det frem at 100USD regelen gjelder, men at de helst hadde sett at jeg hadde begynt med søknadsgreier :mrgreen:

 

Kopi epost:

If the value of the gun component parts are less than $100.00 per invoice, no export license is required. Our recommendation would be to ship complete under an export license, however it is your decision to place as many orders as you need.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har fått ut to pakker med magasiner fra Brownells nå(30sk AR15), det eneste er at man må holde seg under 100USD i våpendeler(Brownells sin definisjon av våpendeler :-)) pr pakke

 

Hadde en mailutveksling med det, da første bestillingen min havnet over 100USD, og da kom det frem at 100USD regelen gjelder, men at de helst hadde sett at jeg hadde begynt med søknadsgreier :mrgreen:

 

Kopi epost:

If the value of the gun component parts are less than $100.00 per invoice, no export license is required. Our recommendation would be to ship complete under an export license, however it is your decision to place as many orders as you need.

 

Ta tror jeg jammen meg jeg skal prøve meg på en bestilling etterhvert. Vet ikke om det var fordi jeg satt meg opp som tidligere militær/politi da jeg jeg oppretta kontoen, men fikk i allefall noen heftige rabatter. Hvilken fraktmetode pleier du å velge og hvor mye blir som regel portoen på? Får visst ikke oppgitt det før pakka blir sendt, noe som er litt ubeleilig.

Link to comment
Share on other sites

Problemer er til for å løses. Om noen du kjenner drar til USA er det bare å handle inn i bøttevis, for så å FedExe deg selv i Norge uten avsenderadresse.

Oi, synd at Snowden er i russland np - ellers villde jo ha vært gøy å se hvilke lister hos store Onkel Sam du havnet på nå? :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...