czbaikal Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 har tenkt til å kjøpe rifle, nærmere bestemt en browning A-bolt hunter .308 med leopold VX-1 3-9x50 og med en SCHULTZ & LARSEN HARDCORE demper. og jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Har hatt A-bolt i sikkert 20 år. Dønn gjennom kvalitet. Gode piper. God sikring. lavt løft på bolten med raske ladegrep. ny eller brukt? Brukt så sjekk en ting: Ta ladegrep og sikre våpenet. Press hardt på avtrekker og sjekk at sikringen holder. Det er en liten stoppskrue på sikringen som kan slites. Fikk det på min etter 20 år, men det var bare å shimse en alubit som stoppskive under skruen så den låste i en annen posisjon så var alt i orden. Sikringen har denne skruen som anlegg og stammen på skruen slites et spesielt sted. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czbaikal Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 den er ny og skal kjøpes fra jakt og friluft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TikkaBob Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Løp å kjøp i kaliber 6,5x55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
czbaikal Posted June 18, 2013 Author Share Posted June 18, 2013 har allerede fått godkjent søknad for .308 så tror jeg holder meg til den. men men takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
12gauge Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Har en i .223 links, og har vært fornøyd så langt. Litt magasinproblemer i førsten, men det bør jo ikke være tilfelle på 308. Sikringplasseringen liker jeg veldig godt. Mer kan jeg ikke si, da den fortsatt er fersk (ca 400 smell) og under 1 år gammel. Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falk Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 En suveren rifle med en genial plassering av sikringen. Har hatt min i over 20 og har ikke hatt noe form får problemer. Bare å handle riflen det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaaredump Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Har en eldre .30-06 SS i links, storfornøyd med den. Den liker ikke Selleri & brokkoli (virker som de kleber i kammeret, og ladgrepet blir tregt), elles eter den alt av ammo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
asterix Posted June 19, 2013 Share Posted June 19, 2013 Topp børse med genial sikring og meget god magasinløsning. Sikringen sperrer for hevarm, tennstempel og avtrekkeren, en stålsplint går opp og sperrer direkte for tennstempelet. Muligens en av de beste sikringene på markedet. I tillegg er sikringen fornuftig plassert. Justerbart avtrekk og meget god å skyte med. Ett solid bruksjærn som anbefales på det varmeste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas E. Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Kjøpte meg Browning A-Bolt i 6,5 får ett halt år siden. Kjempe fornøyd med børsa. hatt litt ladeproblemer med anvær patron hvis det er kort kule det er det eneste. Også kunne jeg tenkt meg å justert avtrekket ørlitegranne lettere. Noen som veit hvordan det gjøres? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
novise Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Har ei Browning Europeean i 3006, kjøpt rimelig på finn, den går som ei stråle og har aldrig svikta meg, blir bare mer og mer gla i den børsa, pen er den også!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted July 4, 2013 Share Posted July 4, 2013 Hadde en A-bolt SS. Burde aldri solgt den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts