Jump to content

Rådyrjakt Molde osen


ComDiver

Recommended Posts

Hei. Vi er to karer som skal jakte rådyr i Molde osen. Jeg har ikke vært i dette terrenget tidligere så da tenkte jeg at jeg skulle prøve å sanke noen tips her, om det er noen av dere som har jaktet der da. Er det noen "god" plasser? Ellers noen tips om dette terrenget?

Link to comment
Share on other sites

No har ikkje eg jakta der sidan tidleg 2000 tallet.

Da var det 16 løyver fordelt på 10 jegere.

Pluss att elg og hjortejakta er eget jaktlag.

Av dei 16 dyra var det skutt 1 geit.

Var ivertfall det som var innmeldt.

Men ting kan ha forandra seg på 10år..

Link to comment
Share on other sites

Fant en skalle av en sekstakker der i fjor.. :trist: Er vel gaupe i området.

Har jaktet litt småvilt i disse statskog områdene. Ser lite rådyr, men det er jo ikke det ser etter da.

Ser en del spor, både rådyr, hjort og elg.

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke jaktet inne i Osen før, men det er i hvert fall noe hinsides med rådyr på hele Romsdals halv øya i år. Har aldri sett så mye rådyr her i området som i år. Må gå mot et topp år for rådyr jakt vil jeg tro.

Link to comment
Share on other sites

Fant en skalle av en sekstakker der i fjor.. :trist: Er vel gaupe i området.

Har jaktet litt småvilt i disse statskog områdene. Ser lite rådyr, men det er jo ikke det ser etter da.

Ser en del spor, både rådyr, hjort og elg.

 

Flott høres bra ut :) Var inne der å så noen svære elgspor samens med hjort og rådyr. Har du noen tips om noen gode plasser der?

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ikke jaktet inne i Osen før, men det er i hvert fall noe hinsides med rådyr på hele Romsdals halv øya i år. Har aldri sett så mye rådyr her i området som i år. Må gå mot et topp år for rådyr jakt vil jeg tro.

 

Flott det høres jo storartet ut for min del. Nå har jeg ikke jaktet rådyr men det ser ut som om det er det eneste jeg får tak i. Har du noen rådyr jakt tips? Lurte på å prøve meg med en lokk, hva tror du om det?

Link to comment
Share on other sites

Artig å prøve lokk, men det det virker best helt i begynnelsen av bukke jakta i august. Fikk sjøl en fin bukk etter lokking, etter bare 5 min på post ifjor, det var artig opplevelse.

 

Nice. Må bare prøves :) Ser utrolig spennende ut :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Den som jakter rådyr her i området, går gode tider i møte. Rådyr bestanden har eksplodert siste 2 åra. Det er noe hinsides med rådyr i traktene. Aner ikke hvorfor?, men har vel vært noen greie vintere 2 siste åra. Har også vært mye hjort, og da blir vel sikkert rådyr beskattning/felling nedprioritert pga jegere heller prioriterer hjort?.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Gaupa herja stygt i rådyr bestanden i på hele Romsdals halvøya i både 2014 -2015, og det var ei stund langt mellom hver gang en så rådyr her. Har blitt felt flere Gauper div steder de siste åra, og i år er det blitt mye rådyr å se igjen de fleste plasser. Liten bestand siste åra har vel vært grunnen til at rådyr jakt har vært laber?.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...