Jump to content

Hva med å sope gulvet en gang i blandt?


Erlend Meyer

Recommended Posts

Fiklet litt i kjelleren i går kveld, og etter å ha målt litt på halstykkelse måtte jeg nappe ut en kule fra en tomhylse. Frem med kulehammeren og gir den et godt rapp rett i betonggulvet, hva skjer?

 

PANG!

 

WTF? Joda, lå en skarp hette på gulvet, og jeg klarte selvfølgelig å treffe den... Burde gjøre det hver morgen, fungerer bedre enn intravenøs kaffe :shock:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, godt du slapp med skrekken :wink:

Er skeptisk til hetter på betonggulvet i laderommet, er vel litt nervøs for at det skal smelle når jeg kommer subbene med slitte joggesko :mrgreen:

 

Fakta er at jeg aldri har greid å sette av en hette under lading, selv om de enkelte ganger har sett ut som vrengte tomater pga mishandling under setting. Men, en dag smeller det nok så beskyttelsesbriller er alltid på.

Link to comment
Share on other sites

Det var vel i LoadMasteren de fleste av mine vrengte tomater....ehh, hetter oppstod også.

 

Nei, jeg tror heller ikke de går av ved å bli tråkket på, det var mere det at det kan oppstå friksjon om jeg "subber", guffent om ei hette skulle gå av og stanse seg vei i gjennom sålen, hehe......bør kanskje gå på laderommet etter at kaffen er inntatt og med noe høyere kneløft :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hm.. God ide. Men tatt i betraktning at selv den minste N150 korn som detter på gulvet blir plukket opp, børstes forsiktig og legges tilbake i skål eller boks, så er det ingen fare at slikt skjer her. Nevrotisk kontroll på alle ladekomponenter i frykt for å betale mere enn absolutt nødvendig per petron.. Full panikk om det viser seg at det ikke er ett rundt tall i tennhetteeska Heh.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minner meg om min "spede barndom" når jeg trakk kulene ut av .22 LR og prøvde meg både på kruttbrenning og blystøping på gutterommet. Gikk forsåvidt bra det helt til moder'n skulle brenne søppel...

 

Der lå hylsene - med tennkruttet intakt...

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Jeg tok ingen sjanser og fikk kona til å støvsuge hele laderommet.

Jeg ville vel tro det var mer risikabelt enn å sette av en hette :mrgreen:

 

Akkurat det kan jeg skrive under på, selv om det var jeg som støvsugde laderommet mitt.

Første gang på årevis at det ble støvsugd der inne, og av gammel vane stappet jeg den fulle støvsugerposen i ovnen... :oops:

Skal hilse og si at det ble liv i stua, moderen våknet fra kabalslumring og bikkja forsvant inn under salongbordet, mens ovnen knitret og putret i nesten et kvarter. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...