Jump to content

lov å skyte i viltåker?


mandal

Recommended Posts

Det kan noen ganger være et tolknings-spørsmål om det bryter med §46 i Viltloven

 

§ 46. (jaging og lokking av vilt)

 

Vilt må ikke jages eller lokkes bort fra andres jaktområde. Fôring av vilt kan allikevel skje som ledd i et planmessig viltstell. Grunneier eller bruker kan skremme eller jage bort vilt når dette må anses nødvendig for å avverge skade eller ulempe.

 

Endret ved lov 23 feb 1996 nr. 7 (ikr. 1 juli 1996).

Link to comment
Share on other sites

Så om man sår gress på en bortgjemt åkerlapp, så er det helt greit å jakte der, men om man sår blandingsfrø, er det umoralsk??

 

Nå drar du den vel langt ......dette har jeg ikke noe problem med men, når en hel åker sås til med for eksempel formargskål for å kunne jakte der og trekke inn vilt fra andres områder så er jeg imot....og når det er mye snø og legge ut fersk silo eller høy for å få tak i dyr er også noe jeg ikke liker ......men folk må få lov hvis de vil... jeg gjør i alle fall ikke det .... ferdig diskutert fra min side.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det lov! Er så idiotisk å høre på bedrevitere som mener at det er bare deres jakt form som er lov!!

Kan vere minst like spennende å jakte på innmark eller ved en viltåker som foreksempel drivjakt i skogen, i tillegg til mindre stressa dyr og bedre kjøtt kvalitet,

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt er det lov! Er så idiotisk å høre på bedrevitere som mener at det er bare deres jakt form som er lov!!

Kan vere minst like spennende å jakte på innmark eller ved en viltåker som foreksempel drivjakt i skogen, i tillegg til mindre stressa dyr og bedre kjøtt kvalitet,

 

 

Hipp hipp hurra :thumbup:

 

Sauerhansen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...