Jump to content

Krieghoff Classic hos Landrø. Noen som har sett på denne?


Buhund

Recommended Posts

Er enig med forrige taler - dobbeltrifler bør ha store hull og alt under 8 mm er vel for kleint. Må ikke være magnum, men minimum 9,3 x62 men i en eller annen R hylse, spør du meg :smile:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tviler ikke på kvaliteten, har Krieghoff i skapet. Det er et stykke å kjøre for å se selv det er derfor jeg lurer på om noen har sett denne fysisk. Er det forresten noen som vet om denne har mindre baskyle enn en Classic i større kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Det er nok neppe noen mindre baskyle, helst mer stål i kammerstykkene og muligens ellers i løpene også tenker jeg.

 

Dette er vel varianten med justerer munningskile, dvs alle muligheter for at samanhengen kan endre seg ved skyting..... Hadde den hatt lodda munningskile kunne man vurdert den. Jeg har liten tillit til alt som sitter skrudd fast og kan justeres. Det betyr at det kan, og vil, løsne på et eller annet tidspunkt ...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Rifla du ser på har mindre baskyl enn Classic big five.

Men herren som bestillte rifla, bestillte den med stokken fra bigfive, noe jeg selv skjekket opp da jeg såg på samme rifle i 9.3x74, men endte til slutt med å bestille 500NE

 

Classic får du fra 7x57-375 for noen tusen ekstra får big five stokk, og da veier rifla mye mer, da den veier rundt ca 3.5-3.7kg

Classic big five fra 375-500 ca 4.2-4.8kg med ejector i 500, 5kg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...