Jump to content

Funksjonerigsproblemer med Glock 19 Gen4 med lyddemper...


SpecOps

Recommended Posts

Kjøpte en Glock 19 Gen4 i går med A-Tec demper.

Samtidig kjøpte jeg med 300 S&B 140gr subsonic patroner.

Når jeg testet pistolen med demper på banen i dag, så ville den ikke lade om.

Problemet er at den ikke kaster ut hylsene, de blir kilt igjen mellom kammer og slide (stovepipe).

Ammunisjonen fungerer greit uten demperen på, men kaster kortere enn 9mm nato.

Prøvde også demperen med nato ammo, og da fungerte den fint (bråket som en salongrifle ca.).

Er det noen som har erfadring med Glock og demper som kan ha noen tips?

Trenger jeg lettere rekylfjør kanskje?

 

En annen ting: Er nato ammoen så pass kraftig at jeg burde bruke en hardere rekylfjør pga. økt slitasje?

Link to comment
Share on other sites

Nei, den gamle gode nato ammoen... 82-84

 

Ellers har jeg lest at S&B har 140gr har fungert greit i andre våpen, der annen ammunosjon har slapt funksjoneringsproblem, men siden den kaster så kort, så tror jeg det må være en rimelig slapp ladning..

Link to comment
Share on other sites

Henger man en demper på x antall gram frempå løpet, sier det seg selv at det skal mer til for å vippe ned løpet i bakkant under opplåsingen, ergo behov for kraftigere rekylimpuls.

Medisinen i ditt tilfelle er nok slappere rekylfjær, men da kan det være du bør bytte tilbake ved skyting uten demper.

Link to comment
Share on other sites

Nei, geccoen er bare 124 grs. Mulig jeg tar feil, men nato er vel det sterkeste man kan oppdrive av 9mm :) Har hørt at ingen klarer å ladde tilsvarende nato.

 

Jeg har pleid å bytte rekylfjæra en gang i året bare for ordens skyld.

 

Litt OT kanskje sett denne ? http://theprepared.com/content/view/90//administrator/" target="_blank

 

Uslitelige våpen, dette er 45 tilogmed

Link to comment
Share on other sites

Ikke noen erfaringer med lyddemper, men min G19 Gen4 med for svake ladninger gir stovepipes. (hjemmeladinger) Svenske forsvaret bruker original rekyfjær og m/39B ammo som har nermere 2mm stålmantel og som skal gi et relativt høyt trykk. De har forsåvitt Gen3.

 

Hva som menes med at NATO ammo er kraftig vet jeg ikke hva dere mener, den jeg har prøvd med grønn lakk/forsegling på, gir ca 1200ft/sek i hastighet. Akkurat som 4,6grs med Titegroup og COL på ca 28mm. har dessverre ike fått mlighet å kronografere m/39B.

Link to comment
Share on other sites

9mm NATO har høyere maxtrykk enn CIP/SAAMI (250MPa mot 235/240 MPa), men lavere enn SAAMI +P som ligger på 265MPa. Forskjellen er derfor ikke enorm, men kan være nok merkbar i allerede marginale kombinasjoner.

 

"Stovepipes" er forøvrig en grei indikasjon på enten "limpwristing" eller svak ammo/hard rekylfjær. På en dempet pistol vil jeg tippe på svak ammo/hard fjær før "slapphåndledding", vekten og rekyldempingen gjør det vanskelig å få til det.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar så langt.. mye god info..

Da får det vel bli å prøve en slappere fjær + annen ammo..

Leste litt på noen amerikanske forum der de anbefalte å sjekke nielsen devicen da fjæren kunne henge seg opp i enkelte dempere, - men det tviler jeg på er tilfelle hos meg, ettersom S&B ammunisjonen kaster en god del kortere enn nato'en..

Link to comment
Share on other sites

Lyddemper virker på samme måte som en comp

Mer eller mindre, men det er noen praktiske forskjeller. For våpen med piperekyl har man en booster/Nielsen-device, dette er en frikobling som begrenser effekten av demperen i låseøyeblikket. Men den virker kun i lengderetning, og demperens lengde gjør at den påvirker tiltingen av løpet ganske merkbart. På korte piper (feks G36) blir denne vinkelen større og gjør at lange/tunge dempere fungerer dårligere enn på standardmodeller.

Link to comment
Share on other sites

"Stovepipes" er forøvrig en grei indikasjon på enten "limpwristing" eller svak ammo/hard rekylfjær. På en dempet pistol vil jeg tippe på svak ammo/hard fjær før "slapphåndledding", vekten og rekyldempingen gjør det vanskelig å få til det.

 

 

Men i en Gen4 9mm Glock vil jeg heller tro at pistolen er en av de mange som Glock har problemer med. Eier bør i såfall sjekke hvilken rekylfjær/styring, utstøter og utdrager han har

Meget godt mulig en av dem burde vært byttet.

Link to comment
Share on other sites

På reylfjæra står det et nr i bakkant, på utkasterenstår det et nr på siden sjekk dem og kom tilbake så skal jeg i mellomtiden ta frem det som det bør vare.

Jg har byttet fjæra men ikke utkasteren, nyere modeller enn min fra 2011 er med en nyere utkaster.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...