Jump to content

Glock 35 gen3 eller 4?


JoeHugin

Recommended Posts

Det var i 9mm.

.40 skal etter det jeg har hørt være ok.

 

9mm er delvis fikset. De ser ikke ut til å ha problemer med påliteligheten med dagens produksjon, men kaster fremdeles hylsene i hytt og pine.

Min Gen 4 G19 kaster ut hylsene fra kl 3 til kl 7.....

Link to comment
Share on other sites

Byttet fjær i min G19 gen 4, ikke hatt noen problemer siden da og tidligere var probeme hylser som ikke kom seg ut av utkasteråpningen. (stovepipes og det var 4st av dem på ca 6000 skudd)

De siste 3k skuddene har vrt problemfrie selv om hylsene ikke akkurat samler bra på bakken..

 

Min 26 også Gen4 har en annen type utkaster og den samler hylsene bedre og har sålangt ikke feilfunksjonert men den har vel kun gått i underkant av 1500 skudd enda. G26 er produsert i 2012, G19 i 2011. Virker so om nye G19 har en nye typen utkster.

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare fordi Glock er tjenestevåpenet i Norge at alle skal ha den. Uselvstendighet - Nytt på Nytt etc. Om politi/mil. hadde valgt noe annet, feks. H&K, påstår jeg at det er svært få som hadde ønsket Glock. Det fins jo ikke vanskeligere våpen å skyte med. Utrolig dårlig avtrekk, dårlige siktemidler, altfor lett bl.a - Glock har en uforklarlig høy status spør du meg, BLANT SPORTSSKYTTERE. Eneste jeg liker ved den er den iskalde, effektive utstrålingen..

Link to comment
Share on other sites

Du får starte en egen tråd og diskutere det da. Når trådstarter spør om Gen 3 kontra 4 så har han vel allerede bestemt seg, altså er ikke dette en for eller imot Glock tråd.

 

Forøvrig kan jeg skrive under på at Ken Adams' G26 er pinlig nøyaktig med hvor den kaster hylsene. Står du på rett sted og holder deg i ro så tror jeg lett den skulle klare å kaste et helt magasin med tomhylser ned i nakken på deg.

Link to comment
Share on other sites

Ser det i filmer og er kult da sikkert, det er ett våpen som krever mye mer av skytter enn mye annet. Har sett skyttere som er helt rå med Glock, men ligger nok x antall mer skudd og trening med våpenet enn ved andre pistoler. Men så er det jo det att drømmevåpenet er det noe spesielt med :)

 

Om jeg skulle hatt en Glock selv så tror jeg det hadde blitt en gen 3, pga pris. Ser ikke at Gen 4 er såå mye bedre enn gen 3, klart er jo kjekt ved evt salg å kunne selge til en som skyter med venstre og kanskje holder prisen litt bedre.

Link to comment
Share on other sites

Vel, Glock kan ikke være så dårlig som noen her i tråden skal ha det til mtp at så og si hvert eneste år så vinnes klasse 2 og 3 i sivilpistol av Glock. Men jeg kan være enig i at tyneskudd på 25 meteren ikke er Glockens sterke side. Men alt til sitt bruk.

Link to comment
Share on other sites

Er jo bare fordi Glock er tjenestevåpenet i Norge at alle skal ha den. Uselvstendighet - Nytt på Nytt etc. Om politi/mil. hadde valgt noe annet, feks. H&K, påstår jeg at det er svært få som hadde ønsket Glock. Det fins jo ikke vanskeligere våpen å skyte med. Utrolig dårlig avtrekk, dårlige siktemidler, altfor lett bl.a - Glock har en uforklarlig høy status spør du meg, BLANT SPORTSSKYTTERE. Eneste jeg liker ved den er den iskalde, effektive utstrålingen..

 

Så hva skyter du? Jeg skyter "dynamisk", og har Shadow fra før. Grepsvinkelen på Glock passer meg utmerket, f.eks en Pardini til hva da, 15-16k+ ligger ikke noe godt i mine hender.

 

Glock har ikke det beste avtrekket, det vet jeg. Men jeg skyter bra nok med Glock, og iallefall til hva jeg skal bruke det til. Om du ikke klarer å skyte med polymerpistoler får jo det være ditt problem, kom deg på banen og skyt og tren, ikke kom med surt oppgulp på internett fordi du ikke fikser en ting.

Og ikke snakk til meg som om jeg er en uvitende fjortenåring som liker glock fordi den er på Call of Duty.

 

Nå har det seg slik at jeg har en STI Edge på lån, og jeg liker ikke hvoran den skyter, ligger i hånda, avstand til avtrekker osv. Så jeg kjøper heller 3 Glock35 for samme pris, ellerGlock og noe annet moro jeg kunne tenkt meg.

 

Så, hva har du og hva er så feiende flott med ditt våpen, Finkelbaum?

Link to comment
Share on other sites

Irrelevant hva Jeg har - (Pardini 22 og Colt .45 acp) Poenget mitt er at det virker som at man FØRST skal ha en Glock uansett, og siden skal gjøre alt man kan for å mestre den. Synes det er en rekkefølgefeil fordi Glock har for høy status. At jeg skriver dette i denne tråden, er feil av meg - som jeg nevnte i tidl innlegg. Lite signal til nybegynnere, da jeg har sett den ene etter den andre til slutt må gå fram på 7 meters hold - for å se hvor man skivebommer etter mengder med skudd fra 25 m - altså uten å lage et eneste hull i skiva.

Link to comment
Share on other sites

Litt artig å se så voldsomme reaksjoner det kommer når noen spør om råd ang kjøp av Glock, at Glock er vanskelig å skyte med er meget mulig men det er da opp til hver enkelt finne ut. At noen kjøper våpen fordi de liker utseendet har jeg full forståelse for , jeg har nemlig gjort det selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert en grunn til at håndvåpen kommer i alle former og fasonger. Jeg for min del startet med en glock, fikk til gode samlinger fra dag 1. Dette med hvilket våpen som passer er individuelt det må bare folk forstå. På en annen side har jeg sett folk som ikke klarer å treffe skiva med den som finkelbaum skriver.

 

Velg den pistolen som passer deg best, skyt og kos deg :D:D

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også linksskytter, og har etter 25 år funnet ut(eller vent meg til??) at det ikke er noe problem med de fleste håndvåpen. Det er noen unntak selvsagt. Anatomiske skjefter for høyreskyttere fungerer dårlig for oss. Når det gjelder dynamisk skyting så må vi ha dobbeltsidig sikring hvis det er snakk om utvendig sikring. Med tanke på magasinutløser så har det aldri vært noe problem for meg. Jeg har brukt pekefingeren på venstrehånden uten noen gang å være plaget av det. Jeg skal ha meg en 4G G19 til Sivil 2 nå, men jeg kommer ikke til å flytte over magasinutløseren. Hvorfor? Alt annet jeg eier har utløseren på venstre side, og jeg ønsker ingen forvirring. En ting man kanskje må ta en liten titt på er tilgjengeligheten på linkshylster skulle det være snakk om dynamisk skyting. Men det ordner seg som regel.

Så finn deg en pistol du liker, kjøp den og kos deg(med forbehold om ovennevnte faktorer) :D

Link to comment
Share on other sites

Irrelevant hva Jeg har - (Pardini 22 og Colt .45 acp) Poenget mitt er at det virker som at man FØRST skal ha en Glock uansett, og siden skal gjøre alt man kan for å mestre den. Synes det er en rekkefølgefeil fordi Glock har for høy status. At jeg skriver dette i denne tråden, er feil av meg - som jeg nevnte i tidl innlegg. Lite signal til nybegynnere, da jeg har sett den ene etter den andre til slutt må gå fram på 7 meters hold - for å se hvor man skivebommer etter mengder med skudd fra 25 m - altså uten å lage et eneste hull i skiva.

 

Det er greit det - men jeg er ingen fersk nybegynner.

 

Er forøvrig enig i at mengdetrening med 22LR er noe alle nybegynnere bør starte med, og hvertfall konsentrere seg om i ett år, om det skytes aktivt (1-2-3 ganger i uken f.eks), føe man går over på mye med 9mm og oppover.

 

Tror jeg går for gen3, virker som det er lettere og billigere å få tak i magasiner o.l også. Grepet passer meg utmerket også, bare få på sandpapir, talongrips el.lign så en har mer friksjon. Noe jeg også er vant til fra CZen. :-)

Link to comment
Share on other sites

magasinprisen er den samme. Du kan bruke Gen3 magasiner i 4 sålenge du ikke flytter utløseren over på den andre (høyre) siden. da må du ha gen4 magasiner.

Prisen på nye pistoler skal være den samme (og idag er det Gen4 som blir importert)

 

Men klart, får man en brukt gen3 2700kr billigere er det noen man kan/bør vurdere, ja.

Link to comment
Share on other sites

Bra vi ble noenlunde venner her da, det er mer deres fortjeneste enn min :) Det er alltid flere gjester i trådene her, greit med en liten motvekt mot noe jeg mener har en marginal del av automatikk i seg ift valg av Glock. Å kjøpe etter utseendet ja - herregud jeg har ikke gjort annet bortsett fra med matchpistolene oppigjennom. På det nivået jeg er, kan jeg tillate meg sånt. Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...