Jump to content

løps forlenging.


renegade77

Recommended Posts

Og løpslengde er jo mye diskutert og kanskje dette er et helt idiotisk spørsmål, men kan man forlenge løpet på ei rifle??? La oss si at men har ei rifle som du har kappet ned til det minst, og gjenget opp til demper. Kan man da ta og gjenge opp den delen som er kappet bort og bruke den som forlenging i stede. Uten og miste presisjon, hastighet. o.l.

 

Er bare en tanke som ramlet i hodet på meg, Må bare forhøre meg om det er erfaringer rundt dette. Alt går jo ann å få til, men vil det fungere optimalt.

Link to comment
Share on other sites

nEI.

(eller, jo, selvfølgelig er det mulig om det dimensjoneres riktig, men ikke forvent at du får god presisjon, eller at du får noen med hodet på rett sted til å gjøre jobben for deg)

 

Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måttet diskutere med folk som hårdnakket påstår at takedown-rifler har "delbart løp", og synes at jeg er en jævla kverulant som ikke vil akseptere det de vet med 100% sikkerhet :roll::forvirra::lol:

Link to comment
Share on other sites

Take down rifler er vell delt i kassa etter det jeg her forstått. Det har jo di fleste system rifler.

Var bare tanken som slo meg. Funke jo og sette på demper men det blir jo noe annet igjen. Er jo ganske mye som skal klaffe for og få det til og funke.

Men tenkte jo at det er sikkert noen som har testet.

Link to comment
Share on other sites

Det er teoretisk mulig, men ikke realistisk på noen som helst måte.

 

Jeg vet at noen 'kanere i samarbeid med en løpsprodusent lagde en rigg hvor de skjøtet sammen løp for å få lengder på flere meter, dette ble gjort for å kronografere hastigheter langt utover det normale. Men det var et eksperiment, ikke en repeterbar løsning.

 

I praksis vil man aldri få en slik løsning til å fungere tilfredsstillende, det er for mange kilder til feil.

Link to comment
Share on other sites

Og løpslengde er jo mye diskutert og kanskje dette er et helt idiotisk spørsmål, men kan man forlenge løpet på ei rifle???

Joda, og det heter bytte løp. Eller system løp om man vill. :wink:

 

P.s. Du kan få gjenget en muffe som gjør at løpsbitene kan moneteres sammen igjen, om du så borer ut løpsbiten du skjøter på med, slik at du får klaring tilsvarende i en lyddemper. Vil løpsbiten kunne fungere som vekt og støy/flash demper (ved å gi kruttgassene lengre noe vei å gå til friluft, men om dette kan gjøres uten å påvirke presisjonen negativt har jeg ingen formening om).

Hastighet vil da bli omtrent som med demper (litt opp).

Link to comment
Share on other sites

Eller gjør som jeg ha ei pipe i 2 forskjellige lengder, til hvert sitt bruksområde, ei 6,5x55 pipe i normal lengde og ei på 50 cm til å ha demper på, har du systemrifle, tror jeg det er det mest praktiske og rimeligste løsning, ikke lett å få riflinga til å matche nøyaktig hver gang man skrur av og på en forlengelse, med mindre man gjør inngrepet på riflinga der den treffer "løpsstammen noe smalere slik at de passer.

Link to comment
Share on other sites

P.s. Du kan få gjenget en muffe som gjør at løpsbitene kan moneteres sammen igjen, om du så borer ut løpsbiten du skjøter på med, slik at du får klaring tilsvarende i en lyddemper. Vil løpsbiten kunne fungere som vekt og støy/flash demper (ved å gi kruttgassene lengre noe vei å gå til friluft, men om dette kan gjøres uten å påvirke presisjonen negativt har jeg ingen formening om).

Hastighet vil da bli omtrent som med demper (litt opp).

 

Sånne får man kjøpt. Fant i alle fall i usa no greier. Brukes i stedet for demper. Men om det funker er en annen sak.

 

Men fant system for hagle. Men det var ikke det jeg var ute etter :D

http://www.metrogun.com/index.html" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...