Jump to content

Ny hunderase på gang?


Bluto

Recommended Posts

Ja ser ut som det blir blanding av dachs og engelsk-setter.

Så her er det god sjangs for å skaffe seg en ultimat jakt kompis til det meste av vilt. Var ikke selv vitne til dette sirkuset, men det var barne skrik og bjeffing ute på tunet, så de som var hjemme stormet ut og tenkte det verste. De ble møtt av en liten tass med store :shock: øyne og sjokert stemme "hundene henger fast de henger fast!!" Tro det eller ei, faren er faktisk dachs'en. Nabo tispa har tydligvis kommet seg løs og funnet ut at dachsen var den rette til å føre genene videre , så om dachs'en ha laget seg arbeids rampe med snø for å få dette til vet jeg faktisk ikke :clap::clap: men han har vist et triks i sitt korte erme ser jeg nå. Tror dette kan bli en flott blanding for de med variert jakt ila jakt året. Mink, grevling, rev, hare, rådyr, hjort og det meste av fugl er det mulig å jakte med dachs setter.

Link to comment
Share on other sites

Faktisk hørt om blanding av dachs og gordonsetter før! dette avkommet jeg kjenner til ble brukt både til fuglejakt, rev, hare, rådyr og som ettersøkshund! Og fungerte tilfredsstillende!

Dette var en stuttbeint liten rakker med mye pels setter ører og farger! Så en snodig skapning!

 

Så med riktig pregning kan dette bli reale jaktmaskiner i rette hender! Men gleder meg til å se bilder av avkommene!

 

Og stop applaus for innsatsen til denna dachsen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...