Jump to content

Hundespray/Forsvarspray


RoarN

Recommended Posts

Jég hadde ikke prøvd sprayen... På en hund som kommer med skinnangrep..joa. Men ikke hvis hunden allerede er i "gnagemodus". Jeg har med egne øyne sett hvordan reaksjonen ble på en overhissig Rottweiler som hadde tenna godt inni et lår. Den ble ikke særlig glad, for å si det mildt. I de fleste reklamene for slike produkter, pleier det å stå: Fungerer på de FLESTE hunder. I flg folk som jobber med hunder fra politi/ forsvaret, fungerer det på veldig få...;-)

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er jo at alle sprayer av denne typen som har potensiale til å faktisk fungere - være seg mot hund eller mennesker - er forbudt her i landet. Les på ingrediensene på det som selges over disk her, og så ta en titt på det som selges f.eks. i USA eller Tyskland. Kort sagt så er det som selges (lovlig) i Norge søppel, og jeg personlig ville aldri giddet å bære dette med meg. Da er nok høyrefoten både mer effektiv og lettere å ha med seg.

 

higraver, hvis du leser hva som ble skrevet før SittingDuck nevnte å bruke foten så ser du at det snakkes om hund som angriper egen hund. Bikkja di skal være bra stor i kjeften hvis den klarer å angripe den andre bikkja samtidig som han henger fast i ballene til SittingDuck.

 

Uansett, hvis ei sinna bikkja først henger fast i familiejuvelene, så tror jeg både fot og mentolspray funker heller dårlig.

 

EDIT: Fikset en dårlig setning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hei

 

Hei Roar!

Mentolspray...kan sikkert åpne tett nese...

:mrgreen:

Har ikke sett produktet før, så kan desverre ikke svare mer seriøst.

 

Det er vell ikke sikkert at det har virket på den hissige Jack Russelen din nei. :D

Må si jeg har hummret flere ganger når jeg tenker på hvordan den lille valpen bustet katta, hele kjeften full av kattehår. :mrgreen:

ps. katta var i live.

 

Grunnen for at jeg lurer litt på produktet, er at IS tispa og kona ble overfalt av en krysning mellom en Rotweiler/Grand Danois med familie.

(To voksne og en flokk med valper, hannen var den tidligere nevnte krysningen)

Ikke at jeg på noen måte tror at en slik spray hadde gjort noe fra eller til i dette tilfellet, ren flaks gjorde at det gikk så bra som det gikk.

IS tispa klarte å vri seg ut av selen og stikke av, men det ble noen sting. Kona slapp med skrekken og noen blå merker.

 

Det at det til tider kan være hunder av ett noe mere normalt kaliber som er agresive og går løse, fikk meg til å vudere produktet.

Det er vel mere politisk korrekt en å utstyre familien med .357 mag og snake shoot. :)

 

Som nevnet i tråden er vel høyrefoten den vanligste måten. En kraftig stokk gjør vel også nytten, men er jo ikke noe man har for hånden til enhver tid. En slik spray kan vel kanskje være grei i tilegg til høyre foten?

 

Roar

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...