Jump to content

Lee Collet necksizer - bare å klemme på?


ko-stens

Recommended Posts

Har vært en snartur i kjelleren og montert ny die til .222'en. Syntes det hele ble litt rart. Lite følelse på en måte.

 

Gjorde som bruksanvisningen sa og klemte på. Dyttet ut tennhetta og tok ut hylsa, men kula detter bare gjennom. Bruke mer krefter, og da ble det bra, men er hylsa egentlig klar da?

 

Er det noen måter å sjekke at dien er riktig justert? Eller er det riktig det jeg har gjort!?

 

Er litt usikker på hvordan necksizeren egentlig fungerer. Er det bare å få vekk gammel tennhette og krympe hullet så ny kule passer? Man setter ikke tilbake hylsehalsen på noe vis, eller hvordan er det? Er det så enkelt at så lenge hetta er ute, kula får hold og hylsa kamres lett, er jeg ferdig? Det høres litt for enkelt ut, så får høre her...

 

Bestilte dien hos Hjemmelading.no. Maken til leveringstid... SMS'en om henting tikket inn omtrent idet jeg trykte på "send bestilling"! Takker Alvestad for nok en superrask levering! :)

 

Tenkte necksizing kunne vært greit å prøve fremfor helpressing for å få flere omladninger og slippe unna klinet med hylsesmøring. Det siste sparer jo tid og!

Link to comment
Share on other sites

Gjorde som bruksanvisningen sa og klemte på.

 

Hadde du lest bruksanvisningen skikkelig, ville du sett at de anbefaler deg å pusse ned mandrellen :wink:

 

Se under overskriften "Tighter bullet fit".

 

Skikkelige menn leser ikke bruksanvisninger... I hvert fall ikke grundig. Ehm...

 

Hadde så dårlig tid da vi plutselig måtte reise bort. Rakk så vidt å prøve bare. Men det ser jo greit ut da. Kuleholdet får jeg sjekke nøyere i morgen.

 

Takker for gode svar! :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...