Jump to content

Cutting Edge Bullets


blundby

Recommended Posts

  • 6 years later...

Blåser litt liv i tråden! Veldig lyst å prøve disse kulene, noen som har jaktet med de? Presisjon tenker jeg vi dropper å diskutere, for de går bra har jeg fått med meg. men hvordan funker de på dyr? noen som har erfaring? Har veldig god erfaring med Barnes sine kobberkuler, men kunne være gøy å prøve noe annet. (veldig premium, for de er ikke billige)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd lazer versjonen i .30 

 

Joda, dyra dauer.  Blir litt graps.

 

Dette er jo blyfrie kuler med høy bc, og er ett alternativ der det er blyforbud, for jakt på lange hold. 

 

Til vanlig jakt 0-250 meter, hvor terminal ballistikk er det som betyr noe så finnes det bedre alternativ.  

Link to comment
Share on other sites

Slik ser de ut, 145 grain Nato til venstre for sammenligning:

Jeg har skutt en del av dem i .308Win. De går godt, men de tygger/stanser sikkert brutalt i elektroniske skiver. hvordan de fungerer på vilt har jeg ikke prøvd, skulle tro de lager et tydeligere hull i et reveskinn. Om en tiur merker forskjell på 123 grain FMJ eller 123 grain CE tror jeg neppe. Denne 100 grain kula til høyre er en HPCE. Match type. 

Cutting edge.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har bestilt 350gr Lazer til 375 for skøy! Må finne ladedata. Blir moro å prøve de. men ja, finnes sikkert like gode alternativer til en helt annen pris. Har god erfaring med TTSX i 375. går bra, fine slakt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
På 13.1.2020 den 5.01, Hirgon skrev:

Har bestilt 350gr Lazer til 375 for skøy! Må finne ladedata. Blir moro å prøve de. men ja, finnes sikkert like gode alternativer til en helt annen pris. Har god erfaring med TTSX i 375. går bra, fine slakt.

Hvor kjøper du Cutting Edge?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...