Jump to content

Hundesikker fotball - finnes det?


SSamiK

Recommended Posts

Har en hund som digger fotballer - men de tåler jo ikke akkurat mange bittene før de er punkterte.

Finnes det fotballer som tåler litt mer hundebitt? En helt hundesikkert ball finnes vel neppe, har i alle fall ikke klart finne andre leker som er veldig slitesterke mot hundetenner.

Det eneste som tåler noe mer, av det jeg har prøvd, er noen av Kong produktene. De gamle tålte mer enn de nye, som med så mye annet. :lol: Har ikke sett en Kong-fotball enda, kanskje det finnes? :think:

Link to comment
Share on other sites

Basket ball ?

Ihvertfall det som holdt lengst, hos meg

De er så store, av hunden må være gaaanske stor i kjeften for å få tak.

 

Har og brukt sånne harde kuler/baller som jeg lurer på om blir brukt på trålposer. Fant de på stranda/sjøkanten, ihvertfall. De har ca fotballstørrelse, og er i hardplast.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe jeg har lært så er det at ingenting er "hundeproof". Long/everlasting dingser kjøpt fra veterinæren varier fra 5-15 min :roll:

Det du kan håpe på er at bikkja synes det er festlig å dissekere ballen før den får nådestøtet. Da varer den litt lengre :lol:

cola.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har ballgale destruktive terriere, men hittil har jeg funnet to baller som har klart seg i flere år. Den ene er en kule/ball i hardplast i str mellom håndball og fotball. Den andre er en syregrønn gummiaktig ball som finnes i flere størrelser, som går for å tåle det meste. Begge er kjøpt i dyrebutikk. Den gummigreia er også like fin selv etter å overvintre ute. Bulldoggen til kusina mi fikk bowlingkule. Litt tung men hunden får fart på den. Faren der er at gjester som tror det er ball kan skade foten ...

Link to comment
Share on other sites

Har heller ikke funnet hundesikre fotballer ennå. Det samme gjelder forøvrig alle typer hundeleker, så jeg har resignert og gått "motsatt" vei.

 

Fotballer fra biltema er så billige at et visst forbruk ikke er noe problem. Jeg har i tillegg blitt supergod på å sparke slappe baller... :overrasket:

 

Jeg har også funnet ut at tøyleker fra IKEA er billigere enn alt annet og bikkja er like fornøyd med dem som med alt annet. I tillegg kan de vaskes i maskin og tørketromles, noe ingen leker jeg har kjøpt i dyrebutikk eller hos veterinær har kunnet.

Link to comment
Share on other sites

Hva med ei blåse (bøye til bruk i fiske).

Disse har tykk gummi/plast og er laget for å tåle bank.

Prøvde dette da jeg fant ei klase med seks store (60cm, minst...) blåser i fjøra.

Rottisen jeg hadde da brukte ca 12min på å punktere alle sammen...

Men, han var like fornøyd med å bølle med de slappe restene av disse tykkhudete blåsene! :)

Link to comment
Share on other sites

http://hjem-for.custompublish.com/crazy ... 75727.html" target="_blank

 

De ballene jeg har er "Boomer ball" i hardplast, som tåler det aller meste, bare se link:

https://www.google.no/search?q=boomer+b ... 33#imgrc=_" target="_blank

 

http://www.djurkedjan.se/butik/images/1 ... erball.gif" target="_blank

 

Og syregrønn mellomstor "Everlasting ball"

http://hundeboden.no/everlasting-funball-large" target="_blank

 

Det ser ut til at man får tak i begge deler via Buddy kjeden.

Jeg tør anbefale disse. Jeg hadde ikke tro på den grønne gummiballen men ble veldig overrasket. Fant den ute i hundegården nå under snøen, det er tredje året, og akkurat like fin som ny.

 

Leker fra ikea er bortkastet penger her i huset, de varer akkurat så lenge som det tar å rive istykker en plastpose, så at det tåler vaskemaskin har ingen verdi for meg :lol: Tennisballer blir flådd før de blir buksprettet. Fotballer går samme veien som tennisballer men tar litt lenger tid. Basketball tror jeg ikke jeg har tørt å prøve for det blir en dyr leke. Rød kong overlever heller ikke, men den svarte store har de ikke klart å drepe enda. Som jeg har nevnt før i en annen tråd har hundene mine over tid ødelagt mye rart, det siste var dette:

http://www.timetoplaymag.com/media/imag ... hipper.jpg og en babycall nylig.

 

Så at de ballene nevnt over tåler litt juling kan jeg stå inne for :D Det neste må bli bowlingkule, men da begynner det å bli farlig...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mye å bidra med, da jeg leter selv. Men kjøteren min klarer også å ete rød kong, men ikke svart. Og den everlasting greia blir spist opp mye raskere enn rød kong. Har riktignok ikke prøvd ballen, kun andre produkter i samme serie, er det forskjell på materialet?

Link to comment
Share on other sites

Prøvd å fylle fotball med byggeskum?

 

Det ville jeg ikke gjort. Mine gnager på skinnet til de får løs en flik og river så ballen fra hverandre lag for lag. En ting er å leke med skinnfiller men det er nok ikke helt bra å gnage på byggskum...

 

Jeg ser det er stor variasjon på erfaringene her, men ingen av oss har spesifisert rase eller størrelse på hund. Det kan ha litt å si tror jeg, selv om det varierer stort på hver hund også.

 

Den boomerballen kjenner jeg ikke til i andre type produkter enn den ballen jeg har. Men jeg vil tro at så lenge ballen er rund (...) uten hull og stor nok til at hunden ikke får kjeften rundt den så bør den holde. At den everlasting ballen ikke tåler alt kan jeg jo skjønne, selv om jeg er overrasket over holdbarheten her hjemme. Jeg mener fortsatt den er verdt å prøve, men ikke kjøp den minste til en stor hund...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...