Jump to content

NUMEDAL 2013 500M GRUPPESTEVNE


jofla

Recommended Posts

NUMEDAL 2014.

Velkommen til Unlimited/Fri 500 meter Poengstevne

15. og16. mars.

Hadeland og Omegn Benkeskytterklubb (HOBK) inviterer til 500 meter poengstevne i Numedal

lørdag 15. og søndag 16. mars.

i Åsbøgrend ved Norefjord i Nore Og Uvdal kommune.

 

 

Stedsangivelse:

Du kan gå inn på http://www.kvasir.no/kart/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" og søk på Åsbøgrend.

Nore Og Uvdal kommune.

 

Program.

Tellende konkurranse blir skutt i to klasser med klassevis premiering.

Kl. 1. Sittende fra benk. (Frontrest m/baksekk, eventuelt også tofot)

 

Kl. 2. Liggende på bakken. (NB: Her presiseres at det er kun tofot som er tillatt)

 

Stevnet arrangeres som poengstevnet.

Det skytes tre serier á 10 skudd (3x10 skudd) 12 minutter skytetid pr. serie.

 

Det vil bli gitt anledning for deltagerne å delta i begge klasser under forutsetning at det er ledig plass og tid. Ved forhåndspåmelding skal det oppgis hvilke klasse som prioriteres.

 

Ekstra start betales med kr. 200,- på banen.

 

Det vil være innskyting med en 5-skuddserie på 500 meter på pappskive før tellende serier starter begge dager.

Stålgonger vil bli hengt opp på samme avstand, og kan benyttes både under innskyting og tellende serie.

 

 

Innskytningen starter begge dager klokken 09:00.

Det vil bli også bli gitt anledning til trening og innskytning på fredag ettermiddag.

 

Våpen.

Alle rifler med følgende begrensninger er tillat brukt.

Det er fri vekt på rifle komplett, fri forstørrelse på kikkert, fri avtresksvekt.

OBS: avtrekk som er gjenstand for tilfeldig/ufrivillig avfyring er ikke tillat. Det vil bli tatt stikkprøver på dette.

 

Det er tillat med munningsbrems. OBS: Det må oppgis ved påmelding om det skal skytes med rifle påmontert denne type utstyr.

 

VIKTIG: Kaliberbegrensning oppad inntil kaliber.400.

 

Se forøvrig NBSF`s hjemmeside. "REGLER FOR 500 METER FRI-KLASSE"

http://benchrest.no/images/tekn_regelverk.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank"

 

Konkurransen er åpen for alle.

 

Administrativt:

Stevneavgift (en start) – inklusiv varm lunsj (gryterett m/ris, inkl. brus og kaffe) begge dager er kr. 450,-

 

Forhåndspåmelding senest innen 25. februar til : http://hobk.no/hobk/aktiviteter/konkurr ... pamelding/" target="_blank" target="_blank" target="_blank"

 

Følgende opplysninger oppgis ved påmelding.

Navn og adresse.

Tlf.nr/e-mail

Klasse (kl. 1. sittende fra benk - kl.2. liggende)

Riflekaliber.

Om det brukes munningsbrems.

 

Påmelding vil ikke bli registrert før startkontingent på kr. 450,-, er innbetalt på konto 2280.34.57445

 

HUSK: Innbetaling må merkes med: NAVN, (event. ”Nickname”) og ”Numedal 2014

 

Innkvartering/overnatting.

Skyttere må selv sørge for å bestille innkvartering.

Her er to gode alternativer.

Nærmeste Hotell er i Rødberg sentrum: http://www.rodberg.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" Hotellet ligger, ca. 20 min. kjøring fra banen.

Nærmeste Camping er ved Norefjord: http://www.norefjordcamp.no/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" . ca. 5min. kjøring fra banen.

Her vet jeg de fleste skytterne leier hytter for helgen.

Vær rask med bestilling av hytte.

Ved bestilling på Norefjord Camping bruk helst tlf. 32 74 51 54 (mob. 90675112)

 

Priser her er kr. 400,-/døgn, samt kr. 100,- for eventuelt rengjøring av hytta.

Informasjon om betalingsbetingelser vil bli gitt ved bestilling av hytte.

 

Om det er interesse for annen form for overnatting i område.

Se også. http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633" target="_blank" target="_blank" target="_blank"

 

 

 

"VELKOMMEN TIL NUMEDAL"

 

John Flatby

Stevneleder

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da setter jeg av denne til en foreløbig forhåndspåmelding. Endelig bekreftelse vil komme når startkontingent er på konto.

1. - TRG - 22. kl. 1. + kl. 2. bet.

2. - Rakken. kl. 2. bet.

3. - romle. kl. 2. bet.

4. - Tord. kl. 2. bet.

5. - ErikLu. kl. 1. bet.

6. - BentØver. kl. 1. bet.

7. - Gravningsmyhr. kl. 1. bet.

8. - ArnfinnEb. kl. 1.

9. - Dag22. kl. 2. bet.

10. - Magnus. kl. 2. bet.

11. - Fugde. kl. 1. bet.

12. - Loddfåvne. kl. 2. bet.

13. - frode k. kl. 1. bet.

14. - Varminter. kl. 2.

15. - Ron. kl 1. bet.

16. - Homer. kl. 2. bet.

17. - StåleK. kl. 1.

18. - Kristian.rommen. kl. 2.

19. - Magnus. kl. 2. bet.

20. - Arvidskoland. kl 1. bet.

21. - KnuteriK. kl. 2. bet.

22. - 6BRsniper. kl. 1. + kl. 2.

23. - geir s. kl. 1. bet.

24. - gvammsingen. kl. 1. bet.

25. - 1/4trønderbataljon. kl. 1. bet.

26. - goborgen. kl. 2. bet.

27. - JimmyOp. kl. 2. bet.

28. - LRS. kl. 2.

29. - Janolsson. kl. 1.

30. - Buster. kl. 1.

31. - Kim. kl. 2. bet.

32. - Bamrud. kl. 1.. bet.

33. - Mildot. kl. 2. bet.

34. - bendikeliassen. kl. 2. bet.

35. - Rufus. kl. 1. bet.

36. - Poacher. kl. 2. bet.

37. - Jofla. kl. 1.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Dette ser morro ut! Har aldri vært med på dette før. Skytes det 10-skudds samlinger på papp? Er det det som er konkuransen? Og er det lov med lyddemper?

 

Jepp, helt riktig! :D

Det skal være minst 10 skudd på pappen, i hver serie, og det måles samling(spredning). Skytetid 12 min/serie. Det skytes 3 serier. Så er det om å gjøre å skyte tettest igjennom hele stevnet. Demper er lov, og rekylbrems.

Det er også lov til å skyte på gonger også, igjennom serien, for å sjekke vinden underveis. :wink:

Link to comment
Share on other sites

NYBEGYNNER ALARM!!!

 

Har ikke vært med på dette før, men har lyst å prøve meg på liggende skyting med tofot. Har rifle som varsler på tomt magasin. Dvs bolten holdes i bakre stilling. Det blir ganske klønete å mate skudd for skudd. Kvalifiserer det til å bruke magasin?

 

"På rifler med magasin, er det generelt forbudt å mate patron fra magasin inn i kammer. (magasin kan sitte i rifla) OBS: Våpenet skal lades for hånd med ett skudd om gangen. (Avvik fra denne regel kan forekomme da det eks. på enkelte «halvautomatiske» rifler er nesten umulig og lade uten å benytte magasin. For å delta med denne type rifle må den fremvises – og godkjennes av stevneleder – før deltagelse i approberte stevner.)"

 

Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kl. 2. Liggende på bakken. (NB: Her presiseres at det er kun tofot som er tillatt)

Du kan ikke for alvor mene at det ikke er tillatt med baksekk i liggendeklassen?

 

K

 

Vil nok tro at arrangør mener tilsvarende F-class FT/R

Som vil si tofot og baksekk.

 

Ikke lov med frontrest liggende... Men dette vil jeg tro arrangør utdyper når de ser spørsmålet.

Link to comment
Share on other sites

NYBEGYNNER ALARM!!!

 

. (Avvik fra denne regel kan forekomme da det eks. på enkelte «halvautomatiske» rifler er nesten umulig og lade uten å benytte magasin. For å delta med denne type rifle må den fremvises – og godkjennes av stevneleder – før deltagelse i approberte stevner.)"

 

Mvh Thomas

 

Som det står over. "Avvik fra denne regel.......".

Altså - så er det tillatt om rifla fremviser for stevneleder - og godkjennes. Har du et "Kammerflagg" å putte inn i tillegg så er det jo perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Kl. 2. Liggende på bakken. (NB: Her presiseres at det er kun tofot som er tillatt)

Du kan ikke for alvor mene at det ikke er tillatt med baksekk i liggendeklassen?

 

K

 

Tofot og "Baksekk" er tillatt i kl. 2.

 

Altså - det er ikke anledning til å benytte Frontrest "og Baksekk" i kl. 2.

 

Årsak til denne pressisering i år var at vi som arrangør av fjordårets stevne hadde samma intensjon - kun tofot/baksekk i kl. 2. - , men hadde ikke spesifisert dette godt nok i innbydelsen og derfor måtte akseptere at skyttere kunne benytte Frontrest i kl. 2.

 

Såå - M67 - har du tenkt deg til Numedal i år :winke1: . Hyggelig 8)

Link to comment
Share on other sites

NYBEGYNNER ALARM!!!

 

. (Avvik fra denne regel kan forekomme da det eks. på enkelte «halvautomatiske» rifler er nesten umulig og lade uten å benytte magasin. For å delta med denne type rifle må den fremvises – og godkjennes av stevneleder – før deltagelse i approberte stevner.)"

 

Mvh Thomas

 

Som det står over. "Avvik fra denne regel.......".

Altså - så er det tillatt om rifla fremviser for stevneleder - og godkjennes. Har du et "Kammerflagg" å putte inn i tillegg så er det jo perfekt.

 

Mulig jeg var litt upresis. Dette er en boltrifle.

Link to comment
Share on other sites

Litt synd at det ble lagt til samme helga som Numedalsrally så alle hytter og hotel er opptatt :trist:

 

????? Stemmer dette????

Trodde denne helgen var valgt p.g.a at det ikke skulle "crashe" med rallystevnet!

 

Jeg fikk tidlig - ved en missforståelse - oppgitt innformasjon om at Numedalsrallyet gikk helga 9. og 10. mars. Men det viser seg jo nå at dette var feil.

 

Derfor ble dato for stevnet lagt til 2. og 3. mars, og innbydelse lagt ut. Vi har jo i alle år lagt vårt stevne slik at det ikke kollidere med rallystevnet.

Beklager - nå ble det bare slik - og derfor får vi gjøre det beste ut av det.

 

NB. Jeg har nettopp hatt en prat med eieren av Campingplassen og hun bekrefter at de 10 firemanns hyttene er bortbestilt - alle er skyttere. Men hun oppfattet at det var flere enkeltpersoner som hadde leid en firemanns hytte. Om dette er riktig - eller ikke - vet jeg ikke .

 

Men nå har jeg gjort en avtale med Campingeieren om følgende.

Hun har i tillegg 5.stk tomanns hytter som hun åpner for å leie ut til oss. Tomanns hyttene er identiske med firemanns hyttene, men det er litt dårligere vinduer (enkeltlag i forhold til 2-lags vindu). Ellers så er det kjøleskap, varmeovn, kokemuligheter etc.

 

OBS. Er det noen av dere som har bestilt firemanns hytter, og event. er alene - og kan klare seg med ei tomanns hytte - så er det nå altså bare og ringe opp til eieren av campingplassen på tlf. 32745154, eller mob. 90675112 og bytte til tomanns hytte.

 

Det hadde vært veldig flott om vi fikk muliget for å benytte campingplassens kapasitet fult ut - og derved mange flere skyttere som for anledning til å overnatting på campingplassen.

 

Men gjør det så fort som mulig.

Og om dere da gir en liten info her inne om en event bytting - eller ledig plass i hytte - så hadde det vært flott.

Mange takk.

Link to comment
Share on other sites

Samme gjelder for meg. Jeg har bestilt en 4-manns, og foreløpig er vi 2 bekreftede. Jeg har sendt melding til 3. mann om han har fått innvilget søknad hos kona.

3. mann snakka også om han hadde en kamerat til som var interessert, men jeg skal prøve å få avklart dette så fort som mulig.

 

Edit: Jeg har endelig svar på Søndag.

Link to comment
Share on other sites

går det ann og melde seg på nede der eller må man forrhåndspåmeldes??

Det kan du - under forutsetting at det er ledig plass på et lag i den klassen du ønsker å delta i.

Men - du vil ikke få varm lunsj - begge dager - som er innkludert i statkontingenten.

Link to comment
Share on other sites

http://www.fjordglott.net/" target="_blank her er det også hytter til leie vis det ikke er leid ut for rallyet, er 6km kortere enn fra rødberg sentrum

 

Riktig. Fjordgløtt kan være et alternativ.

Utfra "nicket" ditt så misstenker jeg at du er fra lokalområde.

Gvammen :wink: er jo ikke langt på oversida av Norefjord. :winke1:

Og som jeg la ut i innbydelsen over så finner du de fleste overnattingsmuligetene i distriktet her:

http://reiselivsbasen.no/overnatting/kommune/0633"

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...