Jump to content

Lokkeender gies vekk


Xesray

Recommended Posts

Godt tiltak! Postering på andetrekk med lokkefugl var av de første jakttypene jeg begav meg ut på og det er en fin jaktform hvor det ofte åpner for mange skuddsjanser til en ferk jeger. Absolutt å anbefale synes jeg, og for en fersk ung jeger med liten inntekt (student, lærling eller lignende) så må jo 10 lokkeender være som mana fra himmelen :P Dersom ingen melder interesse her, så har du jo muligheten til å gi bort/selge på finn. Gjerne større sjans for å bli kvitt dem der?

 

Uansett så kan jeg ikke regnes som fersk jeger, jeg bor på Jæren så henting blir vanskelig, samt at jeg har 28 lokkeender fra før :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder meg på. Dette er min første sesong som jeger, og regner meg som fersk. Jeg startet mitt liv som jeger på sensommeren i år, men brukket bein. Beinet lå i gips, og gåsa lå på bakken. Den desidert beste opplevelsen min hittil i livet. Det er få ting som kan slå det også tror jeg. Jeg hadde med meg en kammerat til å hente gåsa, og han syntes nok det var like moro som meg. Jeg har lyst til å prøve å skyte noen ender neste sesong og det virker ikke som at det blir vanskelig når vi har sånne folk som deg/dere her inne. Folk gir bort alt, og det gjør livet til unge jegere svært lett.

 

Uansett om jeg blir vinner eller ei, så takker jeg for tiltaket!

 

 

 

Har du absolutt ingen mulighet til å sende dem? hvis ikke kan det bli vanskelig.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg blir med på å spleise på porto for eventuell motaker hvis disse skal sendes :D Å om ikke flere eventuell blir med på spleisinga,så skal jeg jaggu ta meg klare å betale all porto selv :)

 

Jøss, folk er blitt rause, det må jeg si! Kammeråndkomiteen får litt av en jobb i år!

Link to comment
Share on other sites

Kjempe tiltak :D

 

Melder meg på også. Har jaktet noen år, men er for fersk å regne når det kommer til andejakt. Prøvde faktisk for en stund siden å bestille en pakke med lokkeender og lokkefløyter fra winge våpen, men de var desverre utsolgt :cry: Bor selv i nærheten av Bergen, så henting skal nok gå fint hvis jeg blir den heldige vinner. Fruen er meget dyktig på tilbereding av andebryst, så dette hadde vært en kjærkommen gave.

Link to comment
Share on other sites

jeg er fersk andejeger og synes det en spennende jakt. dog vanskelig. har drevet med baneskyting i endel og har endel felterfaring. langhold med rifle er noe jeg forsker på. da ikke sammens med jaktingen. lokkefugl er jeg på leit etter brukt da jeg som pensjonist ikke sitter med den dypeste pengpungen. en kompis av meg har sin mor i Bergen. mulig å fikse frakt der kanskje?

håper jer er en værdig kandidat :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg melder meg også på.

 

Jeg er en rimelig fersk jeger, jeg tok jegerprøven i fjor. Jeg går i tiende klasse så jeg har bare mulighet til

å jakte i helgene sammen med min far, siden jeg ikke er 16 enda :roll: Men jeg har store planer om mye jakt neste

høst( der i blant andejakt). Jeg jakter for det meste predatorer, det går med mye tid tel revejakt, minkjakt og jakt på

kråkefugler :winke1: . Har ikke så veldig mye penger å bruke da jeg sparer til hagle :D Jeg har skutt 3 rever, 11 kråker og 1 mink tel nå i vinter. Planen er å sette ut minkfeller om ikke lenge :D

 

Å få lokkeender hadde vært til stor hjelp, men det blir vanskelig med henting da jeg bor i Vesterålen.

 

 

Jeg synes forresten også dette er kjempe flott gjort :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

hei jeg en ung gutt. Jeg som begynte å jakte for ca 1år men har vært med pappa siden jeg var 6år gammel. Og jeg skal prøve meg på andejakt til høsten, så det hadde vært veldig greit og slippe og kjøpe lokkefugler for jeg sparer til hagle jeg også :mrgreen: , så jeg hadde vært veldig veldig veldig veldig veldig takknemlig dersom jeg vant :wink:

Jeg betaler porto :wink:

Link to comment
Share on other sites

Lagde lapp på alle som ønsket å delta hev det i en bolle å trakk en lapp som det sto bruker bjortork på.

 

Ser du holder til i nærheten noe som klafet greit så da er det bare å komme å hente de. Send meg en pm med navn og nr, så ringer eg deg i morgen når eg kommer hjem fra jobb :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...