Jump to content

.308win --->rev


asylta

Recommended Posts

Spørsmål til alle dykk som har brukt .308 på rev. Kva for "ferdigrulla" ammo er best egna til dette?

og så lurte eg på on nokon viste kva for riflestigning det er på ein X-bolt .308win?

 

Har søkt etter begge deler utan særlig hell. Kva angår riflestigning veit eg det er ein guide på, men om nokon skulle sittja på info, så slepp eg jo knote med dette sjølv og.

Link to comment
Share on other sites

Fabrikkammo på rev, foreslår Norma Elite, eller hva som helst som selges som jaktammo og har ekspanderende kule.

Riflestigningen er nesten helt sikkert 1:12", men den kan være 1:10 eller 11", det er lett å måle, og metoden er beskrevet flere ganger på Kammeret. Uansett har den liten betydning om du ikke hjemmelader helt spesiell ammo, med f.eks. kuler over 200gr.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bruke billige blaute kuler slik at reven blir liggende. Skjøt 23 rev i fjor med 308.

Siden jeg hadde en bestilling på utstoppingsobjekt så tenkte jeg å skyte en med Jaktmatch. Den ene reven forsvant ja. Helmantel skal aldri mer brukes.

Man blir ikke akkurat rik på skinna uansett.

Bruker en ladning til alt, så nå går det på 150 grains Barnes TTSX. Lader sjøl og denne kula ekspanderer veldig bra uten at det blir ekstremt.

Denne er jo å få "ferdigrulla", men er jo unødig dyr.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...