Jump to content

Eberlestock Dragonfly, åpning kogger


Roe

Recommended Posts

Er det noen med denne sekken som kan ta seg bryet å måle åpningen i riflekoggetet?

Ser ut til at jeg må bite i det utrolig sure eplet og kjøper en slik TUNG sekk for å få transportert Steyeren.

 

Vennligst opplys om du har H hunting eller M military da de har forskjellig åpning.

Mange takk!

Link to comment
Share on other sites

Å reparere tar mye lenger tid enn å ødelegge. :-)

 

 

Har hatt kun negative erfaringer med slike sekker, tunge, lite stabile og em zillion reimer. Dragonfly virker dog litt tightere selv om 4 kg egenvekt er drøyt.

 

Med Steyeren og 6 pakker ammo i tillegg til film/ spotteutstyr og vinterutstyr har dog behovet trengt seg fram.

 

Har du annen sekk i butikken som fyller formålet så tar jeg imot tips.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hehe, ser den;)

 

jeg bruker den dog hele jakta. Hatt noen heldager med den i år, bortimot 2 mil. og 2500 høydemeter(i følge gps). Er ikke skuldra som er det verste etter endt dag;);) Så man kan si at seff er egenvekt høy, men bæresystem er såpass bra at jeg i hvertfall merker minimalt med det.

 

Hadde du bodd i trøndelag så skulle du fått lånt den ei helg, og prøvd den ut;)

Link to comment
Share on other sites

Du skulle jo bare hatt ei koie på Strandåtind så kunne du styrt flytrafikk og skutt i kaffepausene.

 

Omvendt. Jobb er bare et onde for å finansiere skyting. Om det er et gjenstridig mål får jeg heller dra ned en fighter i kaffepausa...

Link to comment
Share on other sites

Målene står vel på sidene til Winge bla. H sekken har ikke gjensydd våpenlomme i den forstand som jeg tenker. Hele lommen er mindre så den kan ikke modifiseres uten å sy hele lommen om. Jeg hadde kjøpt M sekkene om jeg hadde kjøpt en slik sekk igjen. Lommen på H sekken er for liten til en 200STR med tofot og Zeiss'en på topp. Uten tofoten på så er lommen tight å fin og rifla ligger veldig stabilt og fin. Med 50cm løpet uten lyddemper kommer ikke rifla langt nok ned til å hvile på pipa men med demperen på plass går det helt fint. Det går derimot helt fint med match pipa på. Liker sekken godt men det er en del jeg kunne tenkt endret på, bla at de store sidelommene er litt knotete å komme til fort å gærnt. Må løsne de horisontale reimene for å komme til. Kompresjonsløsningen i bunn kunne også ha vært litt kortere/strammere slik at den ikke ligger løst når man har lite i sekken. Bærekomforten er ypperlig og rifla inkl optikken ligger godt beskyttet. Med kolbetrekk på plass har man nesten en fullgod softcase også tror jeg. Jeg kunne godt også ha tenkt meg at de endret stoffet på innsiden hvor rifla ligger. Blir en ganske tydelig riiiiiiiitsj lyd når man drar opp rifla. På H-sekken kunne de ha brukt lydløs stoff også inn riflelommen synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Målene står vel på sidene til Winge bla. H .

 

Mange gode poeng du har der Smaug. Tror dessverre måla på siden til Winge har endel avvik fra det folk har på sekkene sine. Steyeren blir bred med pistolgrepet og foldekolbe, så med 7 cm bredde er jeg litt skeptisk til å Steyeren går nedi. Må få testet før jeg bestiller ser jeg...

Link to comment
Share on other sites

Åpningen på min sekk etter noe bruk er ca 9,5cmx14cm. Den er ganske tilgivende i bredden men ikke veldig i høyderetningen på våpenet(dessverre for meg). Med mindre man ikke har en hevearm som stikker mye ut så tror jeg ikke bredden blir problemet. Problemet for mange her med en diger S&B med dertil eifeltårn på toppen og på siden, stokk med rett pistolgrep som tar mye plass i høyden vil nok få problemer med H sekken.

Link to comment
Share on other sites

Målene står vel på sidene til Winge bla. H .

 

Mange gode poeng du har der Smaug. Tror dessverre måla på siden til Winge har endel avvik fra det folk har på sekkene sine. Steyeren blir bred med pistolgrepet og foldekolbe, så med 7 cm bredde er jeg litt skeptisk til å Steyeren går nedi. Må få testet før jeg bestiller ser jeg...

Hvis planen er å bære den med foldekolben sammenfoldet tror jeg det uansett blir knot å få riflen inn/ ut av futteralet.

Har selv Phantom og ganske lik rifle som deg og får det ikke til.

 

Nå kjenner jeg ikke Dragonfly, men på bilder jeg har sett, tror jeg futteralet blir for smalt når pistolgrep og kikkert skal ned.

Tror kanskje du bør se på G4 Operator. Ser ut som samme futteral som Phantom.

 

EDIT: Må lære meg å skrive..

Noen som har prøvd VORN med 9 kg rifle?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

32 cm..... :shock: Har du stabla eiffeltårnet på toppen?

Jeg har en Eberlestock G3 "Phantom". Den har også 27x7cm åpning. Det kan virke som om det er standard størrelse på de store sekkene.

Selv om sekken er solid, er den ikke indestructible. Plastspennene tåler ikke trykket fra tryning på ski i stor fart :mrgreen::lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...