Jump to content

trijicon, noe tess?


rygh88

Recommended Posts

Hei! Vurderer ett par trijicon sikter. Et 1-4x24 og et 5-20x56. Det jeg lurer på er om det er noen som kan dele sine erfaringer omm dem? både gode og dårlige. Er det største siktet et bra skumringssikte, i forhold til min meopta meostar? Har sjekket ebay, og det er penger og spare på å importere selv :winke1: . Fikk plutselig lyst på nye sikter, og syntes disse virket råe :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Jepp har eid to selv, og kikket i et annet. 1,25-4 var meget bra optisk, men for trangt. Dvs lite synsfelt. 1-4 er mye bedre. 1,25-4 endret øyeavstand med forstørringen. Det plaget meg såpass at jeg solgte det. Har kikket i 3-9. Det også virket trangt. Men meget skarpt og godt bilde. Både triangel og lysdott er svært gode. Hadde det ikke vært for at de er så overpriset som de er i Norge, ville jeg ha kjøpt. De har MOA justering. Det er minus for langhold, men helt ok for jakt på normale hold. Lysstyrken er svært god. Helt i toppsjiktet.

Link to comment
Share on other sites

Har en 2,5-10x56, er veldig godt fornøyd med den. Tror det var 750-800$ den kostet, fikk noen til å ta den med over dammen. Husk at den amerikanske momsen blir lagt på når du skal betale i nettbutikk, prisen er altså uten moms. Vet ikke om de trekker den av ved salg til norge. Kjøpte min på reddotscopes.com tror jeg.

 

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Link to comment
Share on other sites

Har kikka på Trijicon selv, Kvaliteten skal etter sigende være ok, men dessverre er det Norma som importerer disse så prisen blir deretter.

Kjøpte Sightron isetedet. I samme kvalitetssjikt etter min oppfatning, men mye hyggeligere pris her på berget.

Link to comment
Share on other sites

Husk at den amerikanske momsen blir lagt på når du skal betale i nettbutikk, prisen er altså uten moms. Vet ikke om de trekker den av ved salg til norge. Kjøpte min på reddotscopes.com tror jeg.

.

 

Det gjelder bare om du bestiller til samme staten som nettbutikken ligger i. Dersom de legger på moms når du bestiller hit, blir du lurt.

Link to comment
Share on other sites

Husk at den amerikanske momsen blir lagt på når du skal betale i nettbutikk, prisen er altså uten moms. Vet ikke om de trekker den av ved salg til norge. Kjøpte min på reddotscopes.com tror jeg.

.

 

Det gjelder bare om du bestiller til samme staten som nettbutikken ligger i. Dersom de legger på moms når du bestiller hit, blir du lurt.

 

Det var ikke samme stat det ble kjøpt fra.

 

Tom erik johannessen, flekkefjord.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 1-4x24 med 'stolpe-retikkel' med gul trekant på toppen. Som nevnt tidligere her så har dette lik øyeavstand uansett hvilken forstørrelse det er justert til. Klikkjusteringen er meget god, og jeg synes også at optikken er svært skarp og fin. Jeg har ikke prøvd denne i skumring, så der kan jeg ikke uttale meg. Skulle jeg trekke frem noe negativt ( i den grad det kan være negativt) så måtte det være at jeg synes zoom-ringen er littegranne tung å vri på.

Jeg kjøpte min fra USA, og med frakt og moms og det hele, så sparte jeg runt 2000,- i forhold til å kjøpe den her i Norge.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har 1-4x24 og 2,5-10 og er kjempefornøyd med begge, klart glass langt ut i kantene.

Kjøpte 2,5-10en spesielt for bruk i skumring/nattjakt (i Sverige) basert blant annet på test i Vapentidningen hvor den skåret høyt på mørkeegenskaper og fordi jeg var så fornøyd med 1-4en. Har egentlig tenkt å kjøpe en 1-4 til på jaktbørsa, så jeg har den store til jakt når det er mørkt, og 1-4en til all annen jakt. Personlig synes jeg ikke man trenger mer enn 4x forstørrelse på jakt på våre trakter, men det er jo en smakssak. Jeg liker å skyte med så lite forstørrelse som mulig, helst 1x så langt det går også skrur jeg litt opp fra 50-70 meter og utover, avhengig av størrelse på viltet.

 

Har man behov for å skru lettere på zoomringen kan man kjøpe en sånn: http://www.shootersconnectionstore.com/Drissel-Accupoint-TR-P1497.aspx

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte min Trijicon fra statene, via Ebay..

kjøpte den for nesten 5 k , men da den kom til norge ble det lagt på rundt 1400 i avgifter..

så endte på var det 6300 , - ..

Er vel ett par år siden nå tror jeg..

Funker utmerket til mitt bruk , bruker den på alt fra topp til elg jakt..

2,5-10 x 50 stolperetikkel, gul trekant øverst , litt uvant i starten var det , men genialt nå ! 8)

Link to comment
Share on other sites

Har et 2.5-10x56 på mitt verktøy. Eg er veldig fornøyd med siktet og optikken i det. Justerings skruene er gode og gir hørbare klikk. Eg har mildot med gul senter "dot " og har ikkje noko negativt å seid om dette.

Selve siktet virker solid sammensatt og av kvalitets aluminium. Skal være samme kvalitet som det som er brukt i flyindustrien, men hva veit eg...

 

Kjøpte mitt frå andre sida av fjorden med en total sum på nett over 5500kr meiner eg det kom på.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...