Jump to content

Hjelp til valg av montasje (ringer)!


okamdam

Recommended Posts

Kjøpte ny kikkert på xxl for et par uker siden. Det jeg ser nå er at jeg skulle hatt noen lavere montasjer. De som står på nå er noen weaver montasjer, høye, og jeg lurer på hvilke montasjer jeg skal kjøpe. Jeg legger ved noen bilder nå, og håper på god hjelp. Siktet er forøvrig en Zeiss victory 2,5- 10 x50 m lys og lotutec.

 

 

11qjojq.jpg

 

15ry0d2.jpg

 

28mmwzc.jpg

 

i1k0nq.jpg

Link to comment
Share on other sites

hvordan er Warne ringene i forhold til Leopold sine?

(Fikk akkurat et sett Warne quick release , ser ikke så værst ut)

Jeg lånte et par Warne-ringer av skribenten i forrige innlegg. De er som du ser av Vertical Split-typen, og jeg likte dem ikke. De faller i staver når du skrur ut skruene, og må liksom pusles sammen igjen hver gang man flytter på dem. Quick Detachable-varianten ser dog ut til å være litt enklere å håndtere.

 

De er sikkert good shit om du ikke driver og flytter sikter fra rifle til rifle, men det kan fort jeg komme til å gjøre, og vet med sikkerhet at M67 gjør det. Mulig det er en grunn til at han hadde dem i en pose og ikke på ei rifle....

Link to comment
Share on other sites

Jeg monterte slike Warne-ringer som Hollako viser til på en ZKK 602 / 375 H&H for ca 17 år siden.

Rifla ble etterhvert kjøpt av en kompis, og samme ringene står på fortsatt (sikte er nok byttet et par ganger på disse åra).

Den har nok gått over 1000 skudd totalt, så min erfaring med Warne er dermed at dette er svært solide ringer.

Men som det sies; De passer best når de får stå i ro :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...