Jump to content

lyddemper problem


myrnissen

Recommended Posts

Nå må gutta med peil å erfaring hjelpe meg.

jeg kjøpte billig salong av type zastava MP22 (den på xxl) satte på en a-tek demper å gledet meg på en stille gråke dødare.

Men ikke fan smeller like mye med å uten demper å det er med subsonic ammo,hva i hælvete er det som er feil?

Demper er ikke montert av børsemaker da rifla var ferdig gjenget å det ser ikke ut til å hver lekkasje mellom løp å demper.

Hjelp!!! :trist:

Link to comment
Share on other sites

Kun testa en subsonic ammo å det er remington sin. Den er oppgitt til 1050 fps på eska får ta en tur å se etter nå med enda lavere hastighet til uka.

Er for å hver ærlig litt små rusk med rifla særlig med den ammon,hylser som sitter fast i kammeret å tre tilfeller av skudd som ikke har godt av.

Men den samler nå helt sinnsykt så ikke lyst å gi opp den for å hver ærlig :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takker for det vømmøl :mrgreen:

Blitt en aldri så liten hodepine dette bra trennig å salong vet du :roll:

Ammo erfaringer mottas med stor takk fra alle dere :D

ps noen som vet hva abc fører i 22lr ammo?

 

Kan det hver annen enn standar dim på kammeret på MP22 det vil jo føre til høyere kammertrykk å mer fart?

Har til tider noe som minner hylsekleb trykktegn på vanlig redskap det.

Link to comment
Share on other sites

I en CZ452 med en løpslengde på ca 49cm (husker ikke helt), så går det meste av sub amo i sub hastighet. (Bruker endel Winchetser X HP og Eley sub HP til jakt).

 

Til trening bruker jeg CCI Standard, og der hender det at ett og annet skudd bryter lydmuren (Piskeslag lyd).

 

Med 56cm løp skal i prinsippet all standard amo gå i sub hastighet, da løpslengder over ca 45cm i prinsippet bremser kulehastigheten litt. Dette er også endel av grunnen til at gamle langløpede Krager ombygget til 22lr er så stille.

 

P.s. Kammerutforming har liten eller ingen betydning for hastigheten i en 22lr (presisjon derimot).

Link to comment
Share on other sites

Ville trodd at noen ekstra cm med løp ville øke hastigheten selv om det er en liten mengde krutt. Så lenge det er et stigende trykk bak kula vil den øke fart i løpet?

 

Top shot (1070fps) kjøpte jeg med fra xxl når jeg kjøpte salongen går satans godt men langt unna sub i mitt våpen ja, merkelig greier dette syns jeg for å hver ærlig.

Hvordan et våpen hører du omtrent bare tennnåla treffer å det andre smeller som fan. Samme demper og ammo bytta om demper samme resultat på mitt. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Så lenge det er økende trykk ja, men med 22lr standard amo er trykket synkende og løpet bremser kula etter ca 35-40cm. Dette gir ofte veldig jamne hastigheter, god presisjon, og lavere lyd enn ved kortere løp.

 

En full lengde Brno model 2 Lux / CZ452 Lux med demper er så stille at klikket fra tennåla gir høyere utslag enn skuddet på en dB måler.

Link to comment
Share on other sites

Takker vector 250 :D

Testa litt i kveld med en annen A-Tec cmm 4 rimfire samme sorgen, tok så å bygget en demper av en bare for å teste på gøy men nei.

Men fant ut at Top shot (1070fps) smeller mindre enn remington subsonic (1050fps)

Dette er tall fra eskene å ikke faktiske tall.

Blir å se hva som fins av sub ammo på STORE verdal å teste i morgen :lol:

Link to comment
Share on other sites

Har du samenlignet din rifle med annen rifle (samme demper, samme amo)?

 

Hvor er det du testskyter? Om du står mellom bygninger / at med fjellside o.l. vil det smelle endel p.g.a. lyd refleksjoner i vegger o.l. Dette kan lure deg.

 

Skal du teste hvor stile rifla di er, må du ut på åpen mark, ned i fjæra. Slik at der ikke er noe som reflekterer lyden mot deg. (Å skyte over vått gress er fine greier, da der knappest kommer noen lyd refleksjoner der).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...