Jump to content

sende rifler i posten.


hovland7

Recommended Posts

Er det lov?

 

Ja.

 

Dyrt?

 

Tja 170 kr om du holder lengden under 120cm på pakka.

 

Hvordan går du frem?

 

Pakker rifla godt inn i papp og slik. Henter pakkelapp på posten og betaler 170kr. Skriver til og fra på lappen setter den på og leverer den til posten igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ammo er ikke lov å sende i posten, men alt det andre er lov med eller uten sluttstykke, det legger ikke posten seg opp i. Bare pakk godt, helst i en solid våpenkoffert ala SKB, Peli, Storm osv men jeg fikk min Sauer i en Flambeau koffert fra J&F og det gikk fint det også.

Link to comment
Share on other sites

Sluttstykke/fortre koster det vel en snau 30 kroning og sende i egen forsendelse, så jeg ser ikke helt problemet med og benytte seg av det, vi låser jo inn alt av våpen etter alle kunstens regler, men så fort vi skal la ukjente få frakte dem fra A til B så er det ikke så nøye ?

Link to comment
Share on other sites

Hva som er lov er jeg usikker på men jeg fikk for noe uker siden tilsendt komplett rifle med sluttstykke og en god del ammunsjon i samme pakke. Den stod en halvmeter fra Post i butikk-skranken...Ikke bra, kan man si - Ihverfall ikke når man ser på pakningen avsender er en våpenhandler...

Link to comment
Share on other sites

Å sende komplett våpen i posten er vel ikke bra uansett hvor en snur og vender på det! Når det i tillegg er ammo i samme pakken så er det etter min mening veldig uansvarlig!

Ammo er ikke lov å sende, med mindre en har særskilt avtale!

Krav om forsvarlig oppbevaring gjelder vel også når du skal sende våpen med posten. Du har vel pr. def ikke lov å ha våpenet i bilen engang uten at en vital del er skilt bort fra våpenet...:)

Link to comment
Share on other sites

Og for å svare på spørsmålet: Ja selvsagt er det lov å sende våpen i posten for privatpersoner:)

Det er faktisk å anbefale fremfor å ta med som baggasje på fly! Posten behandler gjenstandene penere, og posten tar faktisk ansvar hvis ting blir ødelagt eller borte, noe som ihvertfall sitter laaaaangt inne hos Norwegian! Det dritselskapet nektet å ta ansvar for x antall skipar som forsvant for meg!!

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen krav om å dele våpen ved postforsendelse (kun når våpenet er reisegods, t.d. når en tar bussen).

 

Forøvrig er det også lov å la våpen være udelte om de ligger utilgjenglig i bagasjerom på privatbil (om de er under forsvarlig tilsyn).

 

Amo er ikke lov å sende i normal post. Skulle noen likvel ha gjort det så en vet om, er det ikke god kotyme å nevne det. (Man trenger ikke gi noen "gode" ideer).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...