Jump to content

Trenger jeg 20 MOA skinne


freezingduck

Recommended Posts

Tenkte først at jeg skulle bruke spuhr montasje på saueren min, men den passer ikke overends med Vector 5-20x50 kikkerten jeg tenkte jeg skulle putte på rifla.

Hvis jeg skal bruke vanlige ringer på vector kikkerten, trenger jeg da 20 MOA skinne eller holder det med ei flat skinne fra LRD?

Vil jeg ha nok klikk tilgjengelig ut til 1.500m?

Ja vet det er langt, men vil ikke gjøre det halvveis hvis jeg har muligheten til å få det slik jeg vil i starten.

Er det bedre å gå for Nightforce sin 5,5-22x50 med spuhr montasje?

Kunne tenkte meg å kunne flytte kikkerten mellom flere rifler, og da er det enklest og ha picatinny skinne, da jeg har flere rifler med dette.

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Det här är ju enkelt, bara att räkna!

 

Vortex 5-20 har 36 mils elevation.

Norma 130 gr VLD med 900 meter per sekund behöver ca21 mils teoretiskt.

 

Monterar du den på en 0tilt montage så har du ca hälften av 36 mils tillgängligt.

Dvs 18 mils.

 

18 mils tar dig till 1400 meter Max.

 

Sätter du LRD 0 mils skena och Spuhr 6 mils 35mm fäste så får du 6 mils +18 mils=24 mils

 

Funkar utmärkt eller hur?

Men under förutsättning att bössan är hyggligt rak...

 

Håkan

 

Ps. Vem fan är Moa?

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

da gjør jeg det, men skal jeg gå for nightforce eller vector razor HD?

Liker at kikkerten har First focal plane, men det selges jo utrolig mange nightforce kikkerter:)

Nigtforce har 22x vs razor sin 20x forstørrelse, men jeg trenger kanskje ikke så mye forstørrelse?

Har en IOR 3,5-18x50 på nåværende .308 rigg.

Link to comment
Share on other sites

Såg precis en IEA skena som inte var korrekt i avståndet mellan rekylspåren.

Därför tror jag att det är vettigare att du väljer LRD.

 

 

Kikarval

Jag hade valt FFP.

 

Väljer du Nightforce och går på en 6 mils lösning så får du justermån 29mils/2=14 plus 6 mils =20 mils totalt i bästa fall.

Sen finns det ju även S&B, Steiner, Hensoldt, Kahles.....

Håkan

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
er det noen som har erfaring med skinna fra HG Firearms?

Er den like stabil og god som den fra LRD?

 

Jeg har 10MOA HG rails kombineret med Leupold QRW ringe på både S&L Victory og Tikka Varmint. Meget tilfreds. FYI: Railen er limet med to-komp og skruerne har fået LokTite.

Link to comment
Share on other sites

10 MOA, 20 MOA - hvorfor :?::?::?::?::shock:

Jeg har betandig lagt inn 10 MIL tilt. Med de kikkerten som brukes til langhold er det aldri et problem og nullstille selv på 100m med 10 MIL tilt.

 

Alternativet, og det er et bra forslag synes jeg, er å sette pipa i skrustikka og bøye til den peker tilstrekkelig opp :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 20 moa skinne på min str200.Monterte en Nightforce NSX 5,5-22 x56 og hadde litt over 1 omdreining igjen på høyde tårnet før kikkerten bunna da den var innskutt på 100m.Hvor mye mere tilt hadde vært maksimalt?Tror det er ca 6mil på runden på denne kikkerten.(litt usikker da jeg er på jobb og ikke kan sjekke)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...