Jump to content

En til fra Berserk.


Berserk-kniv

Recommended Posts

Slenger ut et par bilder av en kniv som jeg ikke er helt ferdig med..

Denne har et utrolig flott blad fra Mattias Styrefors. Jeg lager vanligvis ikke kniver med denne formen.

Skaftet er av Stabilisert grønt box elder, sølvtinn og sort perlemor som holk.

Det gjenstår litt finjustering på skaftet, og finpuss og polering. Jeg har tatt litt vann på skaftet for å få frem fargen.

Burde venta til den var klar, men siden jeg ikke har utstyret til å få den ferdig helt enda, så gjør jeg det nå.

20i5no.jpg

293vl7p.jpg

Bare for å få med lys-speilinga i perlemoren..

20qjm36.jpg

 

Heretter får jeg vel øve på å ta bilder!

-Berserk

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Ser litt på dette bladet, vet ikke om det er damask eller preget eller etset inn. Men ser for meg at det vil bli litt vansklig og sette den opp i og med at den har mønster på eggen også ? Da vil vel mønsteret bli borte etter litt sliping. Hva med det ? Skulle vært artig og vist :) . Eller er det bare en prydkniv ?

Link to comment
Share on other sites

Takk for tilbakemeldinger!

Bladet er noe som man kaller for Mosaikk-damask. Her smir man sammen flere små biter av metall for å lage et ønsket mønster. Disse er her gjennomgående, men dersom den brukes, så forsvinner fargen, og mønsteret blir slepet ned. Det kommer frem på samme måte som annen damask ved syrebehandling. Blir nok bare en prydkniv dette.

 

-Berserk

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Må jo innrømme at det er en flott kniv. Nydelig er den rett og slet. Grattis med flott kniv. Det er vist fler her på Kammeret som kan lage kniver :D .

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for skryt!

Her er et par bilder av holken. Skulle gått over forsktig med en tannbørste for å rense litt for å få vekk noe av limrestene, men det får jeg ta en annen dag.

Føler ikke at bildene rettferdiggjør perlemoreffekten, men bedre bilder får jeg nok ikke til. Den har en mye dypere farge, men jeg aner ikke hvordan jeg bruker speilreflekskameraet.

 

2lkb7yu.jpg

 

fcpcle.jpg

 

 

-Berserk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...