Jump to content

hva skal jeg skrive når jeg skal søke om halvautomat hagle?


Tronic

Recommended Posts

Hei jeg tenkte jeg skulle kjøpe Halvauto hagle. men så er jeg usikker på hvilken jeg skal ha. men på søknaden jeg skal sende til politiet for godkjennelse for kjøp av våpen. så står at jeg må skrive på fabrikknavn, løpslengde. så kan man bare skrive på ei løps lengde som er over lovlig lengde å ikke skrive noe på fabrikknavn siden jeg er usikker hvilken hagle jeg skal ha?

Så vet jeg ikke helt hva jeg skal krysse av på: Søkes det om våpen av type maskingevær, karabin eller maskinpistol (herunder også våpen i halvautomatisk utførelse)?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med valg av halvauto. Vurderer det samme selv. Synes denne søknadspraktisen var stivbeint! Hva med de som ønsker å søke på forhånd, for å ha den delen klar til våpenkjøpet? Her jeg bor er dette ikke noe problem, jeg kan søke i god tid og trenger ikke spesifisere annet enn type våpen og bruksområde. Burde vært samme regler over alt. Lykke til.( ps. Om du go'snakker med de og forklarer dette så er det meget mulig de viser full forståelse. Politiet er omgjengelige folk.)

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut i fra at "noen" i sin visdom har funnet ut at man må ha med fabrikknavn etc fordi det er ikke alle typer halvautomat hagler som er "lovlige". De samme "noen" har visst ikke fått med seg at godkjent ervervstillatelse er en ting, utstedelse av våpenkort er en annen. Jeg fikk i sin tid ervervstillatelse på en Sauer pistol, men jeg fikk ikke utstedt våpenkort fordi denne pistolen ikke var registrert. Det var et "krigsminne" fra faren til han jeg overtok den fra, og hadde bare ligget i en skuff siden krigen, (det løste seg etterhvert med registrering av denne :D ).

 

Det burde derfor være tilstrekkelig å søke om erverv av en halvautomat hagle, og når man da handler og sender inn erverstillatelsen med alle data og underskrifter er det at våpenkontoret sjekker at du har kjøpt en "lovlig" halvatuomat. Det er (heldigvis) en del våpenkontorer som har sett dette og som ikke er like pirkete og bokstavtro som visse andre kontorer :roll: .

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor kopi av njff medlemskap? Hva har det med våpensøknaden?

Jeg søkte om halvauto tidligere i vår, og pratet med dama på våpenkontoret, og da trengte jeg ikke føre opp merke, men bare spesifisere at det var halvauto. Så ta deg en prat med dem, så løser det seg sikkert.

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke å fylle ut mer enn kaliber og halvauto og småviltjakt på våpensøknaden. Det andre fyller du inn når du kjøper våpenet og leverer det til politiet. Er sånn jeg har gjort det ihvertfall. Da kan du ha søknaden klar også begynne å lete rundt etterpå. På den måten kan du slå til når du kommer over ett kjempetilbud du liker. Skitt jakt.

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke å fylle ut mer enn kaliber og halvauto og småviltjakt på våpensøknaden. Det andre fyller du inn når du kjøper våpenet og leverer det til politiet. Er sånn jeg har gjort det ihvertfall.

 

 

Da har man ett snillt våpenkontor.

Det står 100%, klinkende klart på søknaden at man skal fylle ut merke og modell ved kjøp av halvauto.

Link to comment
Share on other sites

Husk at det har skjedd en del endriunger på disse rutinene i senere tid folkens. Det som var sant i fjoer, er ikke nødvendigvis sant i år.

 

Det lureste er nok å spørre våpenkontoret man søker til, om hvordan de vil at amn skal gjøre det - i stedet for å spørre oss kranglefanter her i kammeret.

Link to comment
Share on other sites

Jeg leverte inn en søknad på halvauto hagle i forrige uke. Jeg måtte skrive våpentype, kaliber og løpslengde. Jeg skrev Remington versa max. Er litt usikker på om det blir den eller en Benelli.

 

En kamerat søkte på en vanlig hagle i kaliber 12. Han skrev hverken løpslende eller våpentype. Da førte de som sjekker søknaden inn løpslengde.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...