Jump to content

Flott mot flått


dreverjeger

Recommended Posts

Kan hende det er tråder om dette fra før, men jeg legger det ut likevel:

Jeg bor ved kysten av Telemark (Bamble) der flåtten er en forbannelse både for folk og dyr. Bikkja er jamnt dekket av disse småkrypene etter jakt og trening. Selv i gresset langs veiene i bebyggelsen her sitter de ekle blodsugerne og smittebærerne, og venter bare på en anledning til å jumpe på det første og beste som passerer.

Jeg har nå gitt hunden min "bayvantic vet" dråper, og er imponert over effekten. En pipette med dråper fordeles fra nakke til halerot. Første jakttur var 48 timer etter påføring, og bikkja kom hjem uten en eneste flått. Slik har det vært siden.

Jeg har sett at det har krøpet flått på bikkja, men ingen har festet seg. Imponert!

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har besøk av en Golden Retriever for andre gang i sommer. Flåttfelle deluxe.

 

Denne gangen er hun nybehandlet med Expot. Etter 5 meter i gresset i veikanten kan jeg jamt børste av 10 flått. Det drøsser noen ferdigsugde grå rosiner også. Men det sitter kanskje litt færre i huden nå som hun er nybehandlet, men det virker ikke som om det reduserer antallet som hopper på henne.

 

Averøy, nordmøre.

Link to comment
Share on other sites

Har besøk av en Golden Retriever for andre gang i sommer. Flåttfelle deluxe.

 

Denne gangen er hun nybehandlet med Expot. Etter 5 meter i gresset i veikanten kan jeg jamt børste av 10 flått. Det drøsser noen ferdigsugde grå rosiner også. Men det sitter kanskje litt færre i huden nå som hun er nybehandlet, men det virker ikke som om det reduserer antallet som hopper på henne.

 

Averøy, nordmøre.

 

Husk å brenne svineriet når du finner "rosiner" . Blir flere hundre nye av en slik :shock:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...