Jump to content

Regelendringer i ISSF/NSF fra 0101.2013


nhd

Recommended Posts

o 10m Air Pistol Men: From 105 to 75 minutes

o 10m Air Pistol Women: From 75 to 50 minutes

o 50m Pistol Men: From 120 to 90 minutes

 

Ser for meg at noen kommer til å slite med tiden, i hvertfall de som har lagt seg opp en rutine for å utnytte mest mulig av tiden i dag. Selv så ønsker jeg dette velkommen, jeg har vel aldri klart å bruke mer enn 1 time og 15 minutter på 60 skudd luftpistol.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir det jo 15 min til prøveskudd i forkant, så innskrenkingen i skytetid er ikke fullt så dramatisk som det kan virke. Men uansett er jeg glad for at jeg stort sett skyter forholdsvis raskt.

 

Jeg regner med at de(n) som har vært vant til å starte finalen med et bra forsprang på de andre, ikke er så glade for de nye reglene. Men for oss andre kan det jo by på nye muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Tolker du "15 minutes preparation and sighting time" som at det kan skytes prøveskudd også?

 

I såfall må vel en del software i elektroniske skiver endres. På Megalink-systemet begynner vel de 105 minuttene å gå når du skyter prøveskudd, og så velger du selv hvor lenge du vil gjøre det før du setter i gang med konkurranseskudd?

Link to comment
Share on other sites

I dokumentet fra ISSF står det følgende: "There will be a 15-minute Preparation and Sighting Time before each Qualification Round in all 10m and 50m Rifle and Pistol events. All sighting shots must be fired during this 15-minute period."

 

Det tolker jeg dithen at man kan skyte prøveskudd i løpet av disse 15 minuttene. Og at man ikke kan skyte prøveskudd i løpet av de 75 minuttene.

Link to comment
Share on other sites

Helt klart, da det er det som står der. :wink:

 

Angående skytetider:

Tiden burde ikke være noe stort problem da det blir stadig flere elektronikk baner, der problemet faktisk er å ta seg nok tid da skytetidene har det med å rase nedover i forhold til skyting på papp med skivetrekk. Tror det i hovedsak kun blir de eldre av de gode som kommer til å merke så mye til dette, men er man god med dagens tider vil man være god med de kommende tidene også. :wink:

 

Spesielt personer som ikke har skutt på papp, har i dag problemer med å lære seg å skyte sakte nok til å få en gjamn prestasjon konkurransen gjennom. Da kan jeg ikke se at om det forsvinner noen minutter som de færreste bruker, skal bli noe spesielt problem.

 

Selv synes jeg skyting på papp med skivefremtrekk mer eller mindre automatisk gir en ett greit tempo, men selv da er tiden vi har i dag mer en nok for egen del. (At skytingen er så som så får man nok lete andre steder etter for å finne svaret på :lol: ).

 

P.s. Slik jeg ser det er de nye regelendringene akkurat det vi har etterlyst, og ønsker de hjertlig velkomne.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I dokumentet fra ISSF står det følgende: "There will be a 15-minute Preparation and Sighting Time before each Qualification Round in all 10m and 50m Rifle and Pistol events. All sighting shots must be fired during this 15-minute period."

 

Det tolker jeg dithen at man kan skyte prøveskudd i løpet av disse 15 minuttene. Og at man ikke kan skyte prøveskudd i løpet av de 75 minuttene.

 

Der ja, jeg leste bare det pistolspesifikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...