Jump to content

Kjøpeammunisjon .223 V-MAX 55gr


Trond99

Recommended Posts

Vet at Elverum Jakt&våpen har hatt Fiocchi Vmax 55 grs. Tror de kostet 400,- for 50 stk.

 

Usikker hvem som er importør av Fiocchi, men noen her vet det kanskje? Jaktfall har Fiocchi fmj i sortimentet. Kanskje de kan skaffe?

 

Edit: Ser du har spurt meg i en annen tråd, Trond99, om denne Vmaxen. Jeg har ikke .223, men lader selv i .222. En kamerat brukte denne, med god virkning. Han kjøpte på Elverum, men etter litt "lobbyvirksomhet" har han begynt å lade han og!

 

Hør med Jakt&friluft på Gjøvik om de kanskje kan skaffe. Ser du er fra Toten, så da er ikke Gjøvik lange biten. Vet ikke om det er andre jakt-/våpenbutikker i nærheten, men hør om de kan skaffe.

 

Skjønner ikke hvorfor ikke flere butikker har Fiocchi. De er rimelige og fungerer som de skal, og om man sparer omtrent tjue kroner på Vmax i forhold til Norma, burde i hvert fall den bli populær!

Link to comment
Share on other sites

Norma som har fiocci. Den er 50 grain, og koster 397 for 50 smell. Går veldi bra i børsa mi, og effekten kan jeg ikke klage på. Har skutt 3 rev me dem no, å de virka!

Nava sport i namsos og verdal har litt igjen inne av 50 grain. Norma klarte ikke skaffe mer til butikkene i år. Så du må ringe rundt til norma forhandlerne å høre hvem som har igjen.

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle innspill, skal ta kontakt med Jakt og Friluft på Gjøvik over helga og høre om de kan skaffe Fiocchi V-Max.

Alternativt kan jeg prøve å finne kontaktinformasjon til Elverum Jakt&våpen og høre om de sender. (om ingen her tar "oppdraget") ;)

Ellers har jeg tilbud fra en som lader selv, synd det er så langt unna.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

6 kr smellen her: http://nettvapen.no/produkt/ammunisjon/ ... max-50-grs" target="_blank" target="_blank

 

Vil også høre kommentarer om noen har testet disse.

 

EDIT: Jeg har brukt disse, men de har bare en bever på samvittigheten (dau i smellen) og ellers ikke skutt alt for mye med .223 ennå. http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... odid=10917

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Skal være enig i at det er sykt dyrt.

 

 

Ja er det nå egentlig det?

 

Hvor mange rev skyter du i året, 10? I såfall er det en utgift på 280 kr pr år... Ikke allverden.

 

Men joda, finnes billigere ammo enn Norma på markedet, som er dugende til reven.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har brukt Fiocchi V-max .223, 50 grs. Den går utrolig godt i mi børse, Tikka T3 SV . Har testa effekt på melon på 100 m så guttungen kan forstå hva ekspanderende ammo er..... Og gjør! Tok en rev på ca 190 m for noen dager siden. Umiddelbar død! Fant ikke innskudd, men suppe innvendig! Tror kula er passe lett til å unngå for mye gjennomskyting på smådyr. Jeg kommer til å kjøpe mer av denne ammoen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...