Jump to content

Spraymale hagle


BMB

Recommended Posts

Jeg brukte lakk fra Quicksilver (ikke samme som quick lakk fra bilrekvista etc) som er en hard lakk beregnet på båtmotorer. Den sitter veldig godt. Det er den lakken jeg vet om som er på spray som sitter godt.

 

Hvis ikke blir det tokomponent fra Biltema, sitter som hønn, men er vel i rødt og blåfarger bare, tror jeg :)

Link to comment
Share on other sites

Polyurethan lakken til biltema(2k) er jævla hard. Bruker lang tid på å herde men er veldig sterk. Tar jeg ikke veldig feil er Duracoat også en Polyurethan lakk variant. Du får en blank overflate men det er sikkert noen triks får å matte den ned som feks å holde airbrushen på litt lengre avstand.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Den så bra ut, men stusser litt over denne: " Easy removable from most of surfaces "

Hehe gjorde også det. Ellers til jeg påstå at 1k lakk aldri vil bli veldig sterk. Du kan kjøpe 2k lakk hos en lakkforhandler ferdig på sprayboks men da har den kort holdbarhet typisk 6 uker. Hva er formålet med lakkingen? Rehabilitering eller bare litt litt rustbeskyttelse?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Den så bra ut, men stusser litt over denne: " Easy removable from most of surfaces "

Hehe gjorde også det. Ellers til jeg påstå at 1k lakk aldri vil bli veldig sterk. Du kan kjøpe 2k lakk hos en lakkforhandler ferdig på sprayboks men da har den kort holdbarhet typisk 6 uker. Hva er formålet med lakkingen? Rehabilitering eller bare litt litt rustbeskyttelse?

 

 

Har en Escort PS Marine, og den så en gang ut som den skulle, men etter mye bruk på holmer og skjær så fikk den "stygge sår i lakken" og derfor sprayet jeg den helt mørk grønn fordi det var det eneste jeg hadde for hånd der og da. Nå er det igjen blitt stygge sår og nå vil jeg like gjerne spraye den helt svart.Både pga rehab. og rustbeskyttelse.

Jeg vil bare at det skal være ganske holdbart, og matt farge slik at det ikke blir reflekser osv.

Link to comment
Share on other sites

Eneste som er ganske holdbart er 2komp. Duracoat anbefales.

 

Da må jeg vel ha bådet det ene og det andre. Bl.a. sånn airbrush. Er det så stor forskjell at det er verdt det? Formålet mitt er å dekke "sårene" slik at det ikke blir angrepet av rust.

Link to comment
Share on other sites

hvis det ikke spiller noen rolle kan du legge duracoat med svamp for min del... :P

 

kvalitetsairbrush fra ebay koster ca 200kr. Ellers har biltema til 100lappen.

Kompressor får du vel lånt av en kompis.

 

 

Ok takk :) Kompressor har jeg tilgang til, så det er ikke noe problem.

Link to comment
Share on other sites

Kostnadsmessig vil jeg påstå at å legge på Duracoat er latterlig lav hvis man har kompressor fra før av. For under 5-600 spenn får du en klin strøken finish. Det river litt i nervene å matte ned en klin ny S&L pipe men når man ser hvor lett det er å legge på og hvor lite alt kommer på i kroner å ører er det jo bare helt vannvittig. For min del synes jeg det er litt morro at en 17 år gammel Sauer kan se helt fabrikkny etter bare noen få kroner og noen timers arbeid. Har hatt min ut i båt på sjøen og den ser klin strøken ut.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...