Jump to content

Hagla skyter begge løp samtidig


Procedo

Recommended Posts

Hei

 

Jeg bor et stykke unna nærmeste børsemaker, så jeg lurte på om noen her kunne ha noen idé om hva som kan være galt og eventuelt komme med noen tips.

 

Hagla jeg har er en Scirocco STS O/U med en avtrekker. Løpsvelgeren sitter i avtrekkeren og er en tapp man klemmer inn på den ene eller andre siden. Enkelte ganger i det siste har løpsvelgeren gått over i en mellomposisjon etter første skudd. Det gjør at andre skudd ikke går av. Et par ganger har jeg også opplevd at begge løp har gått av samtidig.

 

Har hatt hagla siden midten av nitti-tallet og lurer på om dette er noe man kan fikse selv eller om dette er en dyr børsemakerjobb. Er det på tide å se seg om etter en ny eller trengs det bare litt smøring?

 

Tusen takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Første jeg ville gjort var å rive av kolben og sprayet som en gal mann med startgass eller bremserens. og gjerne trykkluft.

Så smurt opp med en tynn olje som gjerne skummer litt.

 

Montert ihop og skutt en serie.

 

Dersom denne quickfixen ikke bedrer noe, ville jeg sendt den inn til børsis eller kjøpt ny hagle.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har hatt en husqverna som gjorde det samme, en tur på lerduebanen. på 250 skudd hadde den ca 5 dobbeltskudd og 2 dobbeltskudd i det du lukket våpenet, børsemakeren jeg pratet med mente att det var noe som var utslitt, sjekket det aldrig, ga den bort. ble såre hudløse fingere av avtrekkerbøyla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kjøpte en gammel aya sideligger en gang på 80 tallet som hadde samme problem ,men den hadde selvfølgelig 2 avtrekkere.Fikk fikset den hos børsemaker men den ble aldri helt bra,den ene avtrekkern tålte så vidt en liten touch før den gikk av.Ville vel anbefalt å bruke børsemaker til dette.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

var å skaut 100 skudd i dag,og på skudd 99 og 100 fikk jeg dobbelskudd....kan ikke være at hagla er skutt varm? har aldri opplevd det med denne hagla før,en lanber som er 12-14 år.hadd den siden den var ny....ble litt betenkt.gla det var med 2 leirdue skudd,og ikke di der 53 grams ladningene brukt under andjakta,for det smallt godt i skuldra :|

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Var borti samme problem, men med en Zanoletti. OT. Men forteller litt om billig ita skit.

10 børser av samme type ble solgt av Aaserud på midten av 80tallet.

9 skøt ut løpene(altså de føyk ut sammen med hagelet) nr10 (min) dual barrel burn off.

Veldig morro å la kaksete fetter Anders skyte med 2x50 g Nitro magnum.

Ga litt mer fraspark enn AGn han hadde skutt med det gitt.

 

Mitt tips: nytt spett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...