Jump to content

benelli klubben


starhagle

Recommended Posts

hei. og har lyst til og starte en benelli tråd der det skal handle om alt innen benelli alt i fra spørsmål og erfaringer med benelli. Gjerne hvordan modell du har eller om du har tenkt og kjøpe deg en noe som kan anbefales. Her selv en benelli m2. Som jeg er godt fornøyd med den veksler alt og den er lett gjøre ren etter en par hundre skudd, kan trygt anbefale den :winke1:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjøpte meg en m2 for fire år siden og er veldig fornøyd med den, kan ikke komme på noe negativt. Solid, driftsikker, liten rekyl og lett, har prøvd den ut i alle mulige forhold. Også liker jeg veldig godt at jeg kan sette på magasinforlenger og leke meg med leirduer :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en M3 i 1991..........året etter Randulf startet opp med Benelli i Norge.

Hatt 5 tilsammen siden det, siste M1 ble solgt forrige uke, har en Ultra Ligth i 28/70 igjen(Eneste i Norge)

 

IMG_0979.jpg

 

Benelli bør forøvrig ikke nevnes i samme setning som Remington :winke1:

 

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Benelli skaper høykvalitetsvåpen under de ypperste estetiske prinsipper som samtidig gir begrepet driftsikkerhet en ny mening.

Remington har spydd ut det som i prinsippet er samme modell i nærmer 100 år uten å kunne eller ville videreutvikle noe som helst, gassdrevet eller tungpumpende lettlåsende shait med tvilsom finnish og form.

 

Mener du noe annet kan du ta det i Remington tråden hvis noen mot formening har gjort seg bryet med å lage noe slikt.

 

Og igjen: :wink:

 

-L-

 

Edit: Remington er dessuten tunge.

 

-L-

Link to comment
Share on other sites

Benelli skaper høykvalitetsvåpen under de ypperste estetiske prinsipper som samtidig gir begrepet driftsikkerhet en ny mening.

Remington har spydd ut det som i prinsippet er samme modell i nærmer 100 år uten å kunne eller ville videreutvikle noe som helst, gassdrevet eller tungpumpende lettlåsende shait med tvilsom finnish og form.

 

Mener du noe annet kan du ta det i Remington tråden hvis noen mot formening har gjort seg bryet med å lage noe slikt.

 

Og igjen: :wink:

 

-L-

 

Edit: Remington er dessuten tunge.

 

-L-

det er tydelig du er extremt partisk her når det er snakk om remington vs Benelli

har du eid ei 870? jeg synes det er veldig rart at så mangen i så mangen år har brukt 870hagler

og satt livene sine på spill når de har stolt 100% på disse haglene

eller har folk gjort dette forde de er gode og funker? det jeg er mest interesert i er en objektiv syns vinkel på hvem som er best så klart finnes det jo folk som bruker Benelli også i hverdagen

både i Usmc og i diverse politistytker over hele verden for min del er jeg veldig usikkerpå hva jeg skal velge selv enten blir det Halvauto med Benelli's M2,m3eller M4 eller så blir det Nova,Supernova eller 870 i pumpe :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 month later...

Og igjen: :wink:

 

-L-

 

Edit: Remington er dessuten tunge.

 

-L-

jeg synes det er veldig rart at så mangen i så mangen år har brukt 870hagler

og satt livene sine på spill når de har stolt 100% på disse haglene

eller har folk gjort dette forde de er gode og funker? det jeg er mest interesert i er en objektiv syns vinkel på hvem som er best så klart finnes det jo folk som bruker Benelli også i hverdagen

både i Usmc og i diverse politistytker over hele verden for min del er jeg veldig usikkerpå hva jeg skal velge selv enten blir det Halvauto med Benelli's M2,m3eller M4 eller så blir det Nova,Supernova eller 870 i pumpe :)

 

At Remington har vunnet anbudene betyr ikke at de var de beste også :mrgreen::moresarcasm:

 

Har en Benelli SuperNova og en Remington 870 og 870 står i skapet og Benellien blir med på jakt

Link to comment
Share on other sites

Jeg styrer stort sett unna alt som er Made in USA. Mitt foreløpige største feilkjøp var en Remington 11-87 SP. Hadde siklet på den noen år før jeg som fersk jeger endelig fikk kjøpt denne børsa. Resultatet var at jeg begynte å bomme på alt som var av leirduer og etterhvert også ryper. Det gikk faktisk et par år før jeg oppdaget at løpet var montert skjevt. Dette ble selvsagt en reklamasjonsak og butikken "rettet" feilen ved å banke noen kiler inn på den ene siden av løpet, med det resultat at nå var det umulig å demontere våpenet.

 

Enden på visa ble at jeg fikk byttet våpenet inn i et annet (sideligger) etter en masse masing.

 

Det ble slutten på Remington og alt annet amerikansk (unntatt Leatherman).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...