Jump to content

Avtrekk 10/22


Luriz

Recommended Posts

Hei.

Jeg skal bestille nytt avtrekk til 10/22 som jeg forhåpentlig vis snart får lov til å kjøpe av de svartkledde med blå blinkende lys. ;)

 

Hva skal man handle da?

Jeg er jo gammel baneskytter og ELSKER dermed avtrekket i en Sauer 200 STR.

Vil jo da gjerne ha noe som føles omtrent likt.

Er da KIDD sitt Two Stage et godt alternativ?

Tenkte da på dette: http://www.coolguyguns.com/Two-Stage-Trigger_p_10.html

Må vel da ha det i 1,25/1,25 lbs?

 

Finnes det noen andre avtrekk?

 

Jeg vil ha litt vandring på avtrekkeren frem til trykkpunkt og da ha 1-1,5 kg før skuddet går av.

 

Hvordan er Volquartsen sine?

 

Del gjerne andre erfaringer med 10/22 avtrekk.

 

Usj, Havesyken blomstrer etter noen timer på dette forumet.... Hehehe.

:lol:

Link to comment
Share on other sites

Største utfordringen blir kanskje å få tak i en våpendel til mer en hundrede dollar fra statene...

Men når det er sagt, så er Volquartsen avtrekker modulen i min 10/22 super duper. Grov innskjøt børsa på .38 hull (25m) i dag, og hadde samlinger hvor et par av skudden faktisk traff hullene.. :shock::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

@sinnsro: Jeg valgte Volquartsen i prosjektet mitt, og kan trygt anbefale det. Men ut fra ønsket om et avtrekk mest mulig likt Sauer 200STR tror jeg KID er nærmere målsetningen, bl.a. ut fra at han som har konstruert det har en bakgrunn fra internasjonal konkurranseskyting i standardrifle programmene. Ideelt sett bør trådstartet prøve begge.

@Luriz: Hvis du holder til i Bergensområdet, send meg en PM, så kan vi ordne at du får prøvd min.

Link to comment
Share on other sites

Sludder 7,62

De lovene som begrenser eksport av våpendeler er et direkte resultat av at man oppdaget at det var storstilt salg til blant annet grupperinger som er anerkjente terrorister. I begynnelsen av Okkupasjonen av Irak så kjøpte "sivile" med boligadresse i Baghdad mer magasiner og kikkerter en US army...* Så de lovene er av relativt ny dato (mindre en 10 år)

Å få våpen og deler fra USA var adskillig enklere under den kalde krigen.

 

For å få ut en del våpendel til mer en 100 dollar, må man altså søke om eksport lisens, og vente en god stud før det går i orden. Bruker du Brownells, vil de gi deg alt pappirarbeidet du trenger.

 

*dette er forøvrig en del av det UN arms treaty forslaget prøver å begrense, altså flyt av håndvåpemn fra legale kilder til konfliktområder.

Link to comment
Share on other sites

Brownells har en grei oppsummering på sine websider:

Generally speaking, items which usually need a license are:

 

Frames

Receivers

Barrels

Barrel Liners

Various other gun parts such as triggers, sears, ejectors, magazine tubes, scopes, and other items if the ordered amount is over $100.00 US.

 

Licenses from the US State Department take time to receive. You will need a DSP-83 form from the US State Department for regulated items. It can easily take 30-60 days to obtain an export license, so plan ahead accordingly. Many other countries also require the buyer to apply for and receive an import permit or certificate in order to be able to import a licensed item into their country; so again, you will have to be aware of what the laws are for your country.

 

Hele teksten finnes her:

http://www.brownells.com/aspx/general/international_sales.aspx

 

Kan forøvrig tilføye at Brownells er en sann fryd å handle med.

Link to comment
Share on other sites

Sludder 7,62

De lovene som begrenser eksport av våpendeler er et direkte resultat av at man oppdaget at det var storstilt salg til blant annet grupperinger som er anerkjente terrorister. I begynnelsen av Okkupasjonen av Irak så kjøpte "sivile" med boligadresse i Baghdad mer magasiner og kikkerter en US army...* Så de lovene er av relativt ny dato (mindre en 10 år)

Å få våpen og deler fra USA var adskillig enklere under den kalde krigen.

 

For å få ut en del våpendel til mer en 100 dollar, må man altså søke om eksport lisens, og vente en god stud før det går i orden. Bruker du Brownells, vil de gi deg alt pappirarbeidet du trenger.

 

*dette er forøvrig en del av det UN arms treaty forslaget prøver å begrense, altså flyt av håndvåpemn fra legale kilder til konfliktområder.

 

Du har rett.. beklager. Tenkte på importlovene deres.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er ute etter et to-punkts avtrekk så er det et KIDD avtrekk du vil ha. Det er ikke mere å si om den saken. Det er heller ingen andre på markedet.

Jeg har et i min. Det er så lekkert laget at du vil nesten ikke ta det i bruk av frykt for å besudle det.

Etter å ha prøvd det vil du også forstå at det vil aldri kunne selges igjen. Selg børsa ja, men aldri avtrekkeren.......

Vurder å ta med en "speed" lever og en rett avtrekker.

 

Skal du ha et "vanlig" avtrekk er vel det enkleste å bestille en Volquartsen fra Midway. Den får du ihvertfall tak i.

Slik jeg ser det faller de fleste andre "single-stage" avtrekkerene, Volquartsen, Jard, Clarke, Timney etc, + alle ettermarkedskit for å oppgradere originalavtrekk litt i samme gruppe.

De er helt greie i forhold til originalavtrekket, men det er ikke KIDD avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Her er forhandlere som selger KIDD utenfor USA:

Legg tilmerke at det er forhandler i Sverige.

Men finner ikke noe fra KIDD på nettbutikken deres.

 

United Kingdom

 

Rude Fat Dog

Greg Goldsworthy

PO Box 30, Ilfracombe, North Devon EX34 8YT

United Kingdom

Tel: +44(0)1271 865865 Option 3

Fax: +44(0)1271 865830

Email: Sales@rudefatdog.com

Website: http://www.rudefatdog.com" target="_blank" target="_blank

 

Black Diamond Custom

Gwyn Roberts

39 Stoat Park, Barnstaple

Devon EX32 8PT

United Kingdom

Tel: +44 (0)1271 549100

+44 (0)7432688242

Email: gwyn@blackdiamondcustom.eu

 

Canada

Fab Sports

7191 Beaubien Est, H1M 2Y2, Montreal, Quebec, Canada

Telephone: 514-355-3423

Fax:514-355-5178

Email: fabn@fabsports.ca

Website: http://www.fabsports.ca" target="_blank" target="_blank

 

Jo Brook Firearms

909 24th St

Brandon, Manotoba, Canada

R7(BorD) 1Y5

Telephone: 204-727-3552

Fax: 204-726-9149

Email: Sales@jobrookbrandon.com

Website: http://jobrookfirearms.com" target="_blank" target="_blank

 

New Zealand

Grenz Pacific Firearms

Darin Grenz

+64-9-833-7133

Email: info@usaguns.co.nz

Website: http://www.usaguns.co.nz" target="_blank" target="_blank

 

Sweden

Hunt Stockholm AB

Kungsholmsgatan 31

112 27 Stockholm, Sweden

Email: info@hunt.se

Website: http://www.hunt.se" target="_blank" target="_blank

 

Philippines

Precision Shooting Edge

Randy Paronda

F22B, Upper Ground Floor

Makati Cinema Square

1200 Makati City

Philippines

Website: http://www.pserifles.com" target="_blank" target="_blank

Tel: 8041572

Cell: 09175017732

 

Thailand

Interarms LTD

Pakorn Danglamai

127/17 Charoenkrung Rd

Wangburapha Phirom, Phranakorn

Bangkok 10200 Thailand

Tel: (+66) 2 621 2003-4

Fax: (+66) 2 6212004

Cell: (+66) 81 7228866

 

Ireland

Gunshop.ie

Frank Brennan and Patrick Fagan

641 Howth Road

Raheny, Dublin 5, Ireland

VAT No. IE 5335207k

Mobile: +353 87 2561323 (Patrick)

+353 87 6672999 (Frank)

Fax No. +353 1 8312333

E-mail: patrick.fagan@gunshop.ie

 

Link to comment
Share on other sites

Har både Sauer STR og 10/22 med Volqartsen avtrekk, og disse to kan ikke sammenliknes. Sauer avtrekket er MYE bedre. Er som det har blitt skrevet lengre opp i tråden her, at KIDD er ditt eneste alternativ om du vil ha noe i nærheten likt avtrekk som Sauern.

Link to comment
Share on other sites

Hiv meg på lasset her!

 

Er på utkjikk etter et avtrekk uten vandring og så lett som mulig.

Tok turen innom Midway.no å fant et Volquartsen Target Rifle Trigger Ruger 10/22, men det tar vist bare bort vandringen, hva må til før å lette avtrekket?

Erfaringer?

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/181454

 

Denne har jeg på min og gir et nyydelig lett avtrekk..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Jeg er også på utkikk etter ett two-stage KIDD avtrekk. Har bestilt meg Tac Sol X-ring kasse og løp, så det er vel greit og få tak i et skikkelig avtrekk :wink: Har mailet litt med Rudefatdog og fikk dette i retur:

 

Any firearms related products shipped outside the UK and Northern Ireland requires an export license (SIEL).

 

To apply for this license we will need you to send us your full name, address, and a contact telephone number so that we can complete the application form. Once the form is complete we will then email/fax the form to you for signing and dating in the relevant areas and then ask you to return the form to us for processing.

 

There is currently no charge for a SIEL if the value of the order, without carriage, is greater than GBP 150.00. If the order is not to this value the SIEL charge is GBP 25.00 which is payable in advance.

 

For orders less than GBP 150.00 we would ask for full payment in advance and for orders above GBP 150.00 we would ask for a deposit of 25%.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...