Jump to content

PPC revolver i .45acp


OlavM

Recommended Posts

Skikkelig dum! :lol::lol:

 

Neida, frykter at du kommer til å skyte meget bra med .45. Det er på ingen måte noen minus med klips i PPC, kanskje snarere et pluss.

Skal prøve å fa tak i disse Rimz eller EZ klipsene av plast, de får mye skryt for holdbarheten. Har nå bare stålklips, og de blir som kjent bøyd i ny og ne.

Vanlig er det ikke med .45 ACP revolvere i PPC, under sist VM var jeg antagelig den eneste.

Jeg brukte 5 1/4" revolveren i Open med et OKO sikte på toppen.

 

Nå må du fortelle i detalj hva du har bestilt?

Link to comment
Share on other sites

Dette går vel under kategorien Dum,dummere, dummest.

Aner egentlig ikke hva jeg har kjøpt, brukt revolver på postordre er en risikobuisness, vet ikke mer enn jeg må om teknisk tilstand osv. Den er basert naturlig nok på en 625, med en tykk 51/2" pipe og sikteskinne. Ser ikke ut til å være et tri-set sikte. Ører på siden av frontsikte. Veier 1730g. På siden av løpet står det Reck Tuning, ingen bjeller som ringer hos meg, mulig noen kjenner til sjarlatanen som har løftet på plass beistet av et løp?

Vel, noen sjanser må man ta, men har naturligvis nøye tenkt gjennom det ene poenget jeg tapte i revolverfelt nm i en cognackassistert opptur og soleklart slått fast at det hadde vært treff om kaliberet hadde vært .45. Kanskje ikke så dum allikevel... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dette går vel under kategorien Dum,dummere, dummest. :lol:

Håper virkelig ikke det, men den var vel ikke litt for billig til å være sant?

For i mitt hode er RECK = Startpistoler :lol::lol::lol:

Er for dum til å kjøpe billig, kostet vel sånn ca det det koster for en ny umodifisert 625..

Time will show

(mulig det var Wreck Tuning)

Link to comment
Share on other sites

Grattis, så den Revolveren på nettet jeg også og synes den så veldig spennende ut. Send meg gjerne en Pm når du har funnet en ladning som går godt, har ikke hatt tid til å forske frem en patron ennå. Holder fortsatt på med å skyte opp fabrikkammo for å ha tilgang til hylser....

Link to comment
Share on other sites

Svigers kjøpte endel ferdig hjemmeladd med swc kule til sin 1911. Den gikk ekstremt godt i min 625, har mast lenge på Han for å kontakte selgeren og få dataene på den patronen, men han har fortsatt ikke klart å spore han tilbake. Den patronen var også utrolig myk å skyte med, vekslet 100% problemfritt i pistolen hans.

 

Fiocci fabrikk går godt den, vesentlig friskere rekyl og det er vel grunnen til at jeg skyter noe dårligere med den.

Link to comment
Share on other sites

HAr ikke alles venn og velgjørerer, formuets benefaktor og velsignelse Forumkongen snakket varmt og kjærlig om Reck tuning?
Nei, hr. Hassel, denne aktøren har aldri blitt nevnt av meg.

Hvis jeg hadde sett en revolver som det står 'RECK' på ville jeg antatt at det var en startpistol :-)

Link to comment
Share on other sites

Ser at det ønskes ammo som virker bra i to forskjellige våpen, et fornuftig nok ønske, men et konsept som jeg har gitt opp. :wink:

Det morrsome med .45 ACP i en revolver er jo at den kan stappes med all den ammonen som ikke har noe i en 1911 å gjøre.

Jeg bruker HN's 185 grain HP HS, og 4,0 grain med Titegroup. Går bra i revolveren, men noe mat for en 1911 er det ikke. Det virket, meeeen man kunne lett følge sliden frem og tilbake med øya :D

"I gamle dager" hadde jeg en god ladning til en 1911 med veldig lette fjærer som bestod av ei 165 grain LSWC kule, og en pen dose N-320. Det kanskje burde prøves i revolveren? Har noen tips på lette 45 kuler?

Link to comment
Share on other sites

Å finne en kule og en ladning som går godt i pistol og revolver er vel å håpe på den kjente julenissen. Men nå har Les Baer pistolen min vist seg å gå godt med alt jeg har stappet i den, tilogmed med ladninger som har vært så slappe at jeg har måtte ta ladegrep for hver patron :lol: Og den går også bra med kula som var nevnt her, H&N 185grHP. Hva jeg kan forvente meg av revolveren vet jeg ikke, det er vel slått fast at det er en startpistol, så da bør jeg vel være fornøyd bare det smeller :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Nja, da var revolveren kommet i hus, hentet den i går kl 1500 og stilte på stevne med den kl 1700...(hurtig revolver)Vel, det er jo en forholdsvis tung revolver på 1725g,men pga av 5,5" løp føles den endel lettere enn min .357mag med 81/2 løp og samme tyngde, skulle tro det går bra å skyte enhånds med den, men til tohåndsskyting var den bra.

Da den ankom, var det en grad på tønnestopperen som gjorde at starten på DA avtrekket startet med et rykk,rakk ikke å gjøre noe med det før skytingen og det viste seg på seks-sekundersseriene... kombinert med et par klikk pga av harde hetter så ble ikke poengsummen allverden (542) Men dette er et problem som er lett å fikse, ellers så timet det 100% på alle kammer. Mekanismen kjentes forresten "ny-trå" ut, potensiale til å bli meget bra med litt arbeid. Presisjonen kan jeg ikke si så mye om, ett hurtigpistolprogram er ikke akkurat det beste testmediumet i så måte, men hadde mange serier der feks 3 skudd var klipt inn i hverandre så jeg tror potensialet er bra. Ladningen var lagd til min Les Baer med Lee sin swc kule på 200gr og 3,7gr N310. Baksiktet var feks bare stilbart i side, høydejustering blir justert ved hjelp av kornet. Skal legge ut noen bilder etterhvert, dårlig fotolys i går kveld.

Førsteintrykket er hvertfall at dette kan bli en bra revolver, må ha nytt grep, Pac Presentationgrep hater jeg rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg hadde sett en revolver som det står 'RECK' på ville jeg antatt at det var en startpistol :-)

 

For en gangs skyld kan jeg være enig med kongen :wink:

 

Husker at mange timer i barndommen ble brukt til å studere annonsene i fatterns DWJ, og der var det side opp og side ned med diverse Reck-produkter, alle laget for å lage smell, sende opp bluss eller blåse gass på slemminger. "Alarm, gas, stern und schreckwaffe" tror jeg det het :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer!

 

Av ein eller annan merkeleg grunn får eg sånn inderleg lyst til å eige alle våpen som OlavM legg ut foto av..

Det er fullt mulig, må si at de to siste i .45acp har tent litt gnisten i gjenn. Rent teknisk konkurransemessig er det nok ingen fordel med .45, men det er jo for morro skyld man driver med dette. Og når det er morro, kommer gjerne bra resultater og.

Link to comment
Share on other sites

Har du store nok hender til N-ramma, kan det fort bli en fordel med 45 acp.

Store hull vil deg stang inn istedenfor stang ut.

Den tiden jeg hadde 1911 eksperimenterte jeg endel for å finne en feltladning, og jeg kunne fint lade ned til en faktor under 100 med 160 grains SWC og fortsatt ha god presisjon.

Benytter du en 160 grains SWC med 5 grains N320 og patronlengde på 31mm har du et utgangspunkt.

Mener jeg var helt nede i 4,5 grains med den patronlengden uten å tape presisjon.

Lavere testet jeg ikke, men det kan sikkert la seg gjøre.

Revolver tillater jo at du stapper kula langt ned, så det skulle fint la seg gjøre å beholde god forbrenning med svake ladninger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...