Jump to content

Hvilken ammunisjon bruker folket i .223?


Dexter

Recommended Posts

Jeg har bare god erfaring med S&B 55gr i Bushmaster topper. Men har også skutt bra med Wolf i 18" toppen (På ut til 200 m hold) Har noe TULA 55gr nå som jeg er litt mer usikker på (hadde håpet den skulle være lik Wolf, da det er laget på samme fabrikk)

Vet ikke hvordan det er med topshot, men tipper det er litt mere slingringsmonn i kvalitetskontrollen en standard .223 fra S&B på slike varer. Men pris er jo interessant...

 

(perosnlig syns jeg ikke skudd for mer en 2 kr er billig.... :forvirra: )

Link to comment
Share on other sites

Med bra (når jeg snaket om Wolf), så var det 100% treff på 200m forsvaret halvfigur på NROF stevne, da med kikkert uten forstørelse.

 

Tula kjøpte jeg for 2 kr, på Løvenskjold i år.

Ellers har vel alles venn JaktDespoten :mrgreen: Baranul til rundt den prisen.

Link to comment
Share on other sites

Fiocchi 55FMJ fordi det er relativt billig, tilgjengelig i store mengder på XXL og går best i børsa av de forskjellige billige alternativene jeg har testet.

 

 

tja, til 4,99 pr skudd (hva er prisen på 1000?) synes ikke dem har store mengder inne. aldri fått en hel kasse (1000) men fått prisen av 1000 vel og merke.

Link to comment
Share on other sites

Har aldri kjøpt så mye som 1000 skudd på en gang i hele mitt liv med unntak av lerdueammo, så det vet jeg ikke og Drammen er alt for langt unna for meg som bor utenfor bomringen på andre sørside av byen. Uansett har jeg som krav at ammoen holder ca. en tomme på hundre meter, og foreløbig er Fiocchi den eneste fabrikkammo jeg har testet som klarer det.

Link to comment
Share on other sites

Mye koster fiocchi 50grain hp? Og er det bare xxl som har dette merket?

 

Selv har jeg brukt mest:

Sellier og bellot 55grain fmj

Winchester 55grain fmj

Remington umc 55grain fmj

 

Alle ga gode samlinger i rifla jeg hadde.

 

Barnaul 55grain fmj spredde som hagle med buckshot på 50 meter :evil:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lader sjøl så jeg styrer glatt unna Bernaul, S&B og annet ræl med dårlige hylser.

 

Prøvde et par esker med Hornady Superformance 53gr V-Max, går som fy, men er totalt uegna dersom du har tenkt å spise det du skyter!

Ellers har jeg kjøpt et lass Federal 55gr FMJ går to tommer lavere enn Hornady'n på 100m, men samler greit. (ca 4kr stk hos JD Fauske)

Link to comment
Share on other sites

Har noen av dere prøvd Geco i .223 da? Jeg og resten av klubben min har ihvertfall vært kjempefornøyde med 9mm deres. Ser G-Max har Geco .223 både 55 gr og en litt tyngre, rundt 65 gr tror jeg, til rundt 3,70 stk. ved 1000 hvis jeg husker riktig. Det er jo ikke kjempebillig akkurat, men rimeligere enn Fiocchi hvis det er bra ammo. Kanskje verdt å sjekke ut.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Remington umc, disse hylsene bruker eg til ladding, de er rimmlig å lett å få tak i.

 

Har prøvd Xxl sin Fiocchi fanen for en røv ammo, hadde klikk på ver andre patron og samlet så det så ut som eg hadde kastet kulene fra 100 meter.

 

Noe av det beste eg har prøvd er selleri og gulrot, rett ut av esken samlet eg 5 skudd i nesten samme hull. Tror ikkje de er så dyr heller.

 

 

Eg har prøvd omtrent alt du finner i hyllene til søylen alt fra rimlig remington til dyr macht ammo. Rifle er Tikka t3 lite.

Link to comment
Share on other sites

Bruker Remington umc, disse hylsene bruker eg til ladding, de er rimmlig å lett å få tak i.

 

Har prøvd Xxl sin Fiocchi fanen for en røv ammo, hadde klikk på ver andre patron og samlet så det så ut som eg hadde kastet kulene fra 100 meter.

 

Noe av det beste eg har prøvd er selleri og gulrot, rett ut av esken samlet eg 5 skudd i nesten samme hull. Tror ikkje de er så dyr heller.

 

 

Eg har prøvd omtrent alt du finner i hyllene til søylen alt fra rimlig remington til dyr macht ammo. Rifle er Tikka t3 lite.

 

 

Merkelig, både meg selv, å flere med t3 er av en helt annen oppfatning.

 

Umc er generelt noe drit, samme med sellier og bellot, billigammo som funker deretter.

 

Fiocchi har jeg skutt noen tusen av, de fungerer veldig bra hos meg iallefall. Bruker de også til omlading.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...