Jump to content

Våpenkoffert - tips ønskes


Desert-Beagle

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter en våpenkoffert og ønsker tips.

Jeg har ikke behov for en koffert som tåler å bli overkjørt av lastebil eller å dykke med. Det holder at den er solid nok til normalt forsiktig transport i bil, for å bruke et lite presist uttrykk.

Et viktig krav er at kofferten ikke er lengre enn at en får den inn i et normalt bagasjerom, men må selvsagt ha plass til ei normal jaktrifle med kikkertsikte og uten demper påmontert.

 

Kikka på en fra XXL i dag, men den var det ikke plass til i en Passat stv uten å legge ned setene og da er den ikke interessant for meg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg ser at norske priser på Explorer Cases er ganske rimelig i forhold til SKB, Storm og Peli mens de i utlandet ikke er like billige enn nevnte merker. Snedig i grunn. En Explorer Case 13513 fra Farnell.no er ganske rimelig i forhold til den prisen jeg fikk på en SKB 3i koffert i ca samme størrelse og da fikk jeg superduper pris fra en forhandler så de kan nok absolutt være verdt en ekstra titt. Eneste jeg legger merke til er at heller ikke Explorer Case har 6 låser eller låser i endene også. Min SKB koffert har heller ikke det og det tror jeg kan være en svakhet. SKB kofferten er garantert vanntett etter alle kunstens regler men for meg så virker det som at akkurat i endene kan det komme inn vann fordi det er ingen låser som presser lokket ned her. Om det her noe å si vet jeg ikke enda, men jeg synes at SKB kunne ha kostet på seg låser i endene også slik Peli og Storm har. Det hadde gitt mer ro i sjelen i allefall. Ellers må jeg si at jeg liker SKB sin trigger lås som gjør at de er lett å åpne samtidlig som de (visstnok) aldri skal løsne av seg selv. Min koffert er litt stor til dagelig transport til og fra skytebanen og strengt tatt overkill men den går fint i en sedan på tvers(Carina E).

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser at norske priser på Explorer Cases er ganske rimelig i forhold til SKB, Storm og Peli mens de i utlandet ikke er like billige enn nevnte merker. Snedig i grunn. En Explorer Case 13513 fra Farnell.no er ganske rimelig i forhold til den prisen jeg fikk på en SKB 3i koffert i ca samme størrelse og da fikk jeg superduper pris fra en forhandler så de kan nok absolutt være verdt en ekstra titt. Eneste jeg legger merke til er at heller ikke Explorer Case har 6 låser eller låser i endene også. Min SKB koffert har heller ikke det og det tror jeg kan være en svakhet. SKB kofferten er garantert vanntett etter alle kunstens regler men for meg så virker det som at akkurat i endene kan det komme inn vann fordi det er ingen låser som presser lokket ned her. Om det her noe å si vet jeg ikke enda, men jeg synes at SKB kunne ha kostet på seg låser i endene også slik Peli og Storm har. Det hadde gitt mer ro i sjelen i allefall. Ellers må jeg si at jeg liker SKB sin trigger lås som gjør at de er lett å åpne samtidlig som de (visstnok) aldri skal løsne av seg selv. Min koffert er litt stor til dagelig transport til og fra skytebanen og strengt tatt overkill men den går fint i en sedan på tvers(Carina E).

 

 

Min Explorercase har plass for seks lås langs etter hele koffertens lengde.

Den er ufatteligt sterk.

Se bildene mine ett stykke ned på første siden i denne tråden: viewtopic.php?f=35&t=8894

Obs: GAMLE bilder.. men jeg har fortsatt kofferten :)!

Link to comment
Share on other sites

Jojo men hvis du har disse to koffertene foran deg side ved side så kan jeg tryggt fortelle deg att du klarer ikke å si att inneholdet er bedre beskyddet i den ene en den andre av disse to.

Je liker for eksempel å kontrollere ventilen manuelt og ikke la dette styres av automatikk..

Har du overhodet kjennt på en explorercase mann??:)??

Link to comment
Share on other sites

Ang den biltema-våpenkofferten så kjøpte jeg en slik en, børsa gikk akkuratt inn, med dempern påmontert og alt ferdig rigga. Men har du et kikkertsikte med store utvendige tårn evt annet stasj så blir den for tynn. jeg måtte skjære ut innmaten i kofferten for at børsa skulle passe og selv da ble det litt vel trangt, men den fungerer helt greit til sitt formål. samt en overkommelig pris (og nei den er faktisk ikke full av store merker hvor det står biltema heller :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...