Jump to content

Härkila pro hunter dog keeper


per72

Recommended Posts

Jeg vurderte samme dress til elgjakt med løshund. Det ble med vurderingen siden den langtfra var lydløs og heller ikke direkte lydsvak. Da jeg kommenterte det for selger, var han enig og kunne fortelle at det skulle komme en oppføger som skulle være mer lydløs. Denne har nå trolig kommet under navnet "Viper". Hvordan denne er vet jeg ikke, siden jeg bare har sett bilder. Selv kommer jeg trolig til å kjøpe meg "Swedteam Tampa" hvis denne er lydløs nok for meg... Om det var dette du lurte på vet jeg ikke, men det er min (begrensede) erfaring med nevnte dress.

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat gått til annskafelse av pro hunter dog keeper. Er kjempefornøyd med den, 5års bruksgaranti er det på den. Så den er veldig slitesterk. Greier å bevege meg nesten lydløst i skogen med den, og har med hund stilt innpå elg uten videre problem. Kunne selfølgelig vært mer støysvak, mn alt har sin pris. Den er iallefall slitesterk og har god mulighet for lufting.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har denne og har prøvd den vel en ukes tid på elgjakt i tillegg til litt annen jakt.

Været har vært stort sett kaldt, rundt 5 til -6 grader, med en del snø.

 

Først vil jeg bare si at kamuflasje med signalrødt ikke bare er tøft og gjør meg synlig for andre jegere, men signalkamuflasje fungerer som bare det på elgen. Elgen ser ikke at det er et menneske som står helt åpent under 10 meter fra den. Når den begynte å skulle komme enda nærmere måtte jeg bare opplyse den om at jeg var dær. :) Flere elger som bare stirrer dumt mot der du står på 20 og 40 meter.

 

Den store testen i regnvær har jeg ikke hatt mulighetene til. Ikke blitt skikkelig testet.

 

Komfortmessig synes jeg den er bra. Kunne nok vært mere myk, da stoffet er solid og ikke helt lydløst.

Masse lommer og god stramming rundt sko.

Kondens er det jo når man går hardt, men gode luftemuligheter under armer og på lårene hjelper mye. Når været tillater det er både jakke og smekken oppe.. Uansett er jeg vel av den typen som avgir en del kondens i bratte lier og alle mine jaktdresser med membran holder til en viss grad på den.

 

Jeg har etterhvert funnet ut at klima/ netting ullundertøy er kjempebra. Transporterer fukt og holder dermed varm, når du må sitte et par timer på post. Men med en Jervenduk i sekken er du uansett berget. :roll:

 

Det som jeg ikke liker er at den ikke har hette. Jeg har derfor kjøpt en løs hette som jeg kan tre på hodet når det blåser friskt. Fungerer utmerket, så jeg har ikke montert trykknapper som jeg også har kjøpt. Bare hetta ligger i sekken så er jeg berget.

 

Ville jeg kjøpt denne igjen?

Tja, vanskelig valg egentlig, men jeg tror det. Jeg synes det er en tøff dress med sikkerhetsdetaljer og kamuflasje som virker på hjortevilt. Ikke helt lydløs. Membran på godt og vondt. Virker solid. Mangler hette. For dyr?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Er denne serien på vei ut?

Tykkjer denne ser litt bedre ut en viper, som eg tykkjer vert for mykje raudt.

Isåfall må eg få meg tak i ei slik jakke før dei vert vekke.

Er også interresert i å høyre frå fleire som har prøvd denne.

Link to comment
Share on other sites

Har brukt buksa to sesonger nå, og kan bekrefte at den er i overkant varm når det står pluss på gradestokken og går med bikje eller driver. Men å gå til og fra post og sitte på post i dritvær er den veldig god. Har flere bukser og velge mellom, men velger alltid denne da den er komfortabel i de fleste tilfeller.

Link to comment
Share on other sites

Er igrunn jakka som er aktuell for min del, då eg vil ha ei jakke med litt signalfarge.

Då tykkjer eg viper vert litt mykje. Men er open for forslag om andre typar jakker med signalfarge. Må ha gore tex.

Noken som veit om viper og dog keeper er laga av same stoff?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...