Jump to content

Sommer prosjekt : Remington oppgradering (AICS stokk montert


KBF

Recommended Posts

Jeg gikk til innkjøp av en Remington 700 SPS Tactical i. 308 våren 2011. En rifle som går godt og samler godt, men da jeg merket at treff punktet endret seg ved bruk av to-fot eller anlegg framme på stokken så må noe "drastisk" gjøres. Treffpunkt endringen er blitt utprøvd av meg selv og en annen skytter. Rifla samler fint og går godt når man holder den "rett".

 

Litt lesing på forumet her og diverse andre våpen forum så viser dette seg til å være et problem eller svakhet med våpenet(BLØT STOKK) Så oppskrifta for å utbedre dette er vist enten å bedde stokken eller ny stokk.

 

Dette blir lista med hva som skal på våpenet:

 

Våpen: Remington 700 SPS Tactical

Optikk: Trijicon Accupoint 2.5-10x56

Montasje: PRI 7" picatinny rail og Leupold QRW 30mm ringer

Stokk: AICS 1.5 green

To-fot: Noe bedre enn det som jeg har.(billig airsoft ting)

Ladearms kule: Noe som fiffig og bruker venlig

Lyddemper: Usikker på om det blir aktuelt å kjøpe

Ekstra ting:

Blackhawk Ammo Check Pad (synd denne ikke vil bli brukt på den nye stokken)

Blackhawk Swivel Stud Picatinny Rail Adapter (Passa ikke)

AICS tommelskruer for justering av kolben

Duracoat (dette blir nok etter jakta)

 

Siden tester og folk på diverse forum skryter denne stokken opp i skyene så er jeg trygg på at dette er et godt valg. Og at man får magasin isteden for det hengsle greiene er jo bare enda en fordel med AICS. Jeg valgte 1.5 versjonen siden jeg ikke har bruk for å gjøre våpenet mindre.

Og de som mener dette blir tungt å gå på jakt med så er jeg klar over det. Jeg mener kula skal havne der man vil og dette vil bli et stabilt jakt redskap. Jakta jeg driver med er primært posteringsjakt ifra skytebu. Pluss at jeg kommer til å prøve meg på litt langholds skyting etterhvert.

 

Bilder kommer plutselig...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har samme børsa sjølv, bare i 223. Jeg jikk for en choate tactical stokk da d var den som passa til lommeboka mi:) er stor fornøyd me den! Å så koster den bare såvidt over 2 lapper! Neste prosjekt er ACIS triggerguard og 10 skudds mag.

Link to comment
Share on other sites

Kan jeg spørre hvor mye den havna på eller er prisprat tabu ved slike prosjekt?

 

er ikke tabu akkurat men koster det det gjør passerer vel 10 store rekner jeg med..

 

ps: stokken er kjøpt her i landet døden det virker som om våpen relaterte deler er blitt litt fy fy å handle frå andre sida av atlanteren fjorden..

Link to comment
Share on other sites

Her kommer de første bildene...

 

Stokken kom i posten i dag, og ja... postmannen sa at det var en skade på embalasjen da jeg kom i butikken (liker ikke post-i-butikk!)

 

20120725_135027.jpg

 

Hadde vert typisk om det hadde vert en skade på innholdet... men så uheldig var jeg ikke.

Godt innpakka i bobleplast gjør susen...

 

20120725_135305Medium.jpg

 

Etter å ha dratt stokken ut av boble plasten så tenkte jeg "Jøss, denne er rå!!"

Jeg lar bildene tale for seg...

 

20120725_135645.jpg

20120725_135702.jpg

20120725_135856.jpg

20120725_135738.jpg

20120725_135713.jpg

20120725_135722.jpg

 

I morgen kommer jeg til å montere stokken og da kommer det mer bilder.

Link to comment
Share on other sites

Så er det på tide å montere dette sammen. Bruksanvisningen sier det som er nødvendig. Sørge for at våpenet er tømt og kontrollert og at sluttstykke er ute av våpenet. Etter det så er det bare til å demontere den gamle stokken og montere i den nye. Er ikke mye som kan gå galt her. Alt passer 110%

 

Så litt bilder:

 

20120726_144210.jpg

20120726_144458.jpg

 

Her er AICS stokken uten dekslene. En stk solid aluminium ramme

20120726_145320.jpg

 

Våpenet og stokken ble fort kompiser. Alt passer PERFEKT!

20120726_145642.jpg

 

Nevnte noen frittliggende løp??

20120726_145948.jpg

 

Deksler montert og rifla er i klar for bruk!

20120726_150747.jpg

20120726_150758.jpg

 

Måtte ta den ut i naturlig lys og ta litt bilder der også...

20120726_155732.jpg

20120726_155850.jpg

20120726_155900.jpg

20120726_155907.jpg

20120726_155924.jpg

20120726_160000.jpg

 

Så på mandag er det en tur på skytebanen og teste dette verktøyet..

Link to comment
Share on other sites

vel det er flere grunner til at denne havna på rifla. pris,jaktmåte og tid,slippe batteri,god optikk i forhold til pris,solid bygget sikte osv osv

 

sikte er jo genialt. har jo genialt. har likt trijicon helt siden jeg prøvde et acog på tjenesterifla mi en gang. og da burde jo et accupoint sikte være minst like bra.

 

ideen med railskinne og qrw ringer er med tanke på siktebytte i framtida. blir kanskje et langholdssikte med tid og stunder

Link to comment
Share on other sites

Jeg er litt spent på om skruinga på våpenet har påvirket treffpunkt noe. Eller blir ikke det påvirket av stokk bytte?

 

Ligger litt ann til at det blir en Versapod eller en Harris. Hadde Atlas sine vert litt mer fornuftig priset så hadde det uten tvil blitt en slik.

 

En ting til, hvor får man tak i griptape og hva er lurt å bruke. Har en liten anelse at plastikken på stokken kan bli glatt når det regner...

Link to comment
Share on other sites

sånn skateboard tape rekner jeg med eter opp hendene mine. er jo beregnet på å holde sko med x antall kg oppi...

blir vel noe Ikea tape regner eg med.

 

Sitter å klarer ikke å bestemme meg for tofot... ALT for mye å velge i..

 

Sitter å vurderer følgende:

1: VersaPod mod 685

2: Harris BRM-S

3: Atlas (kommer neppe til å kjøpe denne... utilregnelig pris!)

4: Noe litt billig...

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg vert på skytebanen å testa rifla, eller verktøyet mitt. Siden det er første dag etter ferien så måtte noe gå galt. Det var mobilen min som bestemte seg for å være tom for strøm, så dessverre ingen bilder etter dagens skyte seanse.

Det er to ting som er så absolutt verdt å merke seg:

 

1: Skyte med anlegg er nå fult mulig med Remington 700 SPS Tactical

2: AICS stokken oppfyller mine forhåpninger om den.

 

Til neste gang så er nok en Harris to-fot montert på rifla.Valget ble Harris denne gang, for den kan bli brukt på mitt våpen kjøp.

 

Men, skytinga var interesang. Måtte 3/4" til høgre for å kunne legge tre skudd inne i 10'n. Fikk noen lange blikk fra noen skytterlag gubber når jeg rigga meg til..

 

AICS stokken kan anbefalles så langt, får se hvordan den er å ha med seg i skauen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så nå nermer jakta seg og da mener jeg at en skal kjenne sitt våpen og utstyr. Så i morgen så skal det skytes en del.

Har siden sist fått Harris tofot og byttet kinn støtten med denne Grippy Cheekrest fra Victorcompany. Er merkbart bedre grep på denne enn den som følger med.

 

ny våpen reim og camotape kommer i morgen. camo tapen skal brukes som griptape på strategiske plasser på stokken.

 

Så etter jakta skal to ting gjøres med rifla, og det er å montere en ladearms kule og duracoate herligheten. Tips til eventuelle mønstere / kamuflasje / etc er ønskelig.

 

en ting, er det vanskelig å montere ladearmskuler? Tenker på badgerordnance ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...