Jump to content

lyddemper prosjekt 308


R-tech

Recommended Posts

hei jeg kunne tenkt meg noen tips til design av innmaten på en lyddemper i kal 308 !

bør være enkel og effektiv og ikje alt for tidkrevende . tenker egentli og lage noe lignende denne jeg laget til 22lr men større diameter og flere kammer på innmaten. se bilde i link under

viewtopic.php?f=38&t=74009

er dette en ok plan eller er jeg ute i hardt vær?

Link to comment
Share on other sites

Om jeg hadde tilgang til utstyr og kompetanse, så ville jeg integrert demper med rifla.

feks ett bakkammer rett over løpet for å spare vekt.

Selve fronten med baffler kan godt ha større diameter.

 

Men, jeg må poengtere at jeg absolutt ikke har kompetanse på dette omerådet :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

har egentli en plan om og lage ett bak kammer som går rett over pipa utn noe rør inni bak kammeret. hva med bare en teflon foring mellom løp og veggen i bak kammeret som er ganske stram så man unngår slamm og greier bakover

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

bafflene er sveist på en blokk som jeg har skåret ut på vannjet stålinnmaten er dreid ned så den er kompakkt og fin inni alu tuben .

yttertuben er nå 5mm i tykkelse .

med AA6082 T6 aluminium tror jeg det skulle være nokk med 2mm tykkelse pga demperens store volum blir ikke trykket så enormt.

samme med stålklompen inni den er og veldig grov og kan garantert lettes 100 gram

men ja evert man skal vite hva man gjør når man lager demper ! kan være farlig hvis den sprenges .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...