Jump to content

Leupold kopier


Origo

Recommended Posts

Tror det er mest Mark4-kikkertene som er kopiert. Dette er jo de dyreste Leupoldene. Tror det er få som kopierer en VXI.

 

En ser det garantert på prisen! En ekte Leupold MK4 koster rundt fjorten lapper. Kopien koster opp mot tre. En ny Leupold Mk4 til tre lapper bør få en til å tenke i hvert fall.

 

En sikker ting er at de ekte har "gullmedalje" på sidefokusjusteringen. Kopiene har enten et malt merke eller ingenting. Men se i linken over.

 

En kamerat kjøpte en slik kopi for en tid tilbake. Jeg sa han burde levere den tilbake, for den var jo annonsert som Leupold Mk4 i annonsen, så det er jo juks, men han har beholdt den. Var og skjøt inn .30-06'en hans med den på i dag. Funket greit virket det som. Den virker tross alt noe solidere enn annet kinaræl jeg har sett. Funket faktisk ikke så gæli i motlys heller, selv om jeg så en "viss" forskjell mellom den og min Diatal 7x50.

 

På hans er det for øvrig både rødt og grønt lys i retikkelet. Kan ikke huske å ha hørt om stort annet enn kinaoptikk som har slik. Lyset fungerer for øvrig upåklagelig, så det kan jo hende det holde en stund i hvert fall.

 

Her er en kopi: http://www.dealextreme.com/p/professional-3-5-10x40mm-rifle-scope-30mm-caliber-82648?item=1

 

De som kjøper denne og selger den på Finn.no for et par høvdinger, tjener raske kroner... :evil:

Link to comment
Share on other sites

Enda en kopi :)

 

$(KGrHqZHJBYE+PEE)TRWBP158,(N3Q~~60_12.JPG

 

http://www.ebay.com/itm/221046684091?ss ... 1438.l2649" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Denne under er Ikke ment som billig kopi.

Liker prisen.. :)

 

!Bggsi,QBmk~$(KGrHqUH-CMEsN!j0I,jBLFnd5LS3g~~_12.JPG

 

http://www.ebay.com/itm/260859662905?ss ... 1438.l2649" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

@Marcel: Jeg har samme Millett-kikkerten med 30mm rør på den ene salongriflen min. Den er ikke mye å tvile på, kikkerten er helt OK optisk (med mindre du forventer europeisk ytelse til kinapris, da...), og den er presis og repeterer godt på klikkene. Millett er nå eid av og går under serviceapparatet til Bushnell.

Det blir vel egentlig litt feil å trekke dette siktet inn i en tråd om kopier av Leupold, Millett er originalprodukter og utgir seg ikke for å være noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Trur jeg skal kjøpe den ko-stens linka til bare for å prøve er jo ikke mange kronene man taper uansett hvis det ikke skulle funke og funker det er det bare å bestille fler for fremtidige børser :mrgreen:

 

Er jo ikke store tapet og prøve en for og se og kanskje den holder også !

Link to comment
Share on other sites

feil å trekke dette siktet inn i en tråd om kopier

 

Helt rett, var ikke for at den er kopi eller dårlig.

Var bare at jeg hadde lyst på en slik en istede for en kopi som i tråden..

 

Har sett å tatt på en Millett.

Likte den godt.

Har ikke hørt noe dårlig om de :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Det kikkertsiktet som ko-stens linker til er vel ikke noe kopi? Det står ingenting i annonsen om merke i det hele tatt! Når det gjelder optikk så kommer det vel litt andre "regler" inn, men sånn generellt så lages jo det meste av utsyr i Kina. Og mye av det som kan handles på dx.com er faktisk orginalvarer til langt lavere priser enn de samme produktene etter de har fått en klistrelapp på seg!:)

Link to comment
Share on other sites

Det kikkertsiktet som ko-stens linker til er vel ikke noe kopi? Det står ingenting i annonsen om merke i det hele tatt! Når det gjelder optikk så kommer det vel litt andre "regler" inn, men sånn generellt så lages jo det meste av utsyr i Kina. Og mye av det som kan handles på dx.com er faktisk orginalvarer til langt lavere priser enn de samme produktene etter de har fått en klistrelapp på seg!:)

 

 

 

Det er 100% klart en kopi. Ser du på bildene står det "Leupold Mark 4" på siktet, men det er ikke laget av leupold.

Link to comment
Share on other sites

Det er som cardinal sier helt klart en kopi. DX har jeg egentlig bare dårlige erfaringer med, har handlet mye der, og veldig få ting som er ok kvalitet (men hva forventer man? ). Det virker også som om de regulerer feedback også. Har flere ganger prøvd å legge inn negativ feedback, feks. på dette siktet. Det har ikke blitt offentlig.

Link to comment
Share on other sites

Litt OT, men apropos DealExtreme..

 

De driver med mye lureri, så ikke bli veldig overasket om man betaler for noe man ikke får.

Jeg betalte for en kikkert de var utsolgt for. Etter flere måneder fikk jeg en mail med en "verdikode" på tilsvarende sum som beløpet jeg hadde lagt ut. Eneste problem koden ikke fungerte, slik at jeg endte opp med å foreta nytt kjøp uten "avslag". Fra kundeservice fikk jeg bare svada svar uten mening..

Det er heller ikke lekende lett å melde seg av nyhetsbrevet :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det kikkertsiktet som ko-stens linker til er vel ikke noe kopi? Det står ingenting i annonsen om merke i det hele tatt!

Vel, om ikke det står i teksten, så står det ihvertfall "Leupold" på kikkerten som er avbildet. Det er vel liten tvil om at dette er en kopi. Selv ikke en kineser ville være dum nok til å selge originalvare til en så lav pris.

 

Det er forøvrig sant at mange ting parallellproduseres i Kina. Altså, at man kan få såkalte originalvarer til en billigere penge, men at de da bærer et annet navn. Som eksempel kan nevnes Tecsun og Grundig. Tecsun produserer raioer for Grundig. I USA selges disse som Grundig og Eaton, men i Kina og østen selges de som Tecsun. Dette er i prinsippet (med noen små endringer) samme produkt. Prisen er heller ikke så veldig forskjellig.

Når noe da selges til en pris som er under 5% av prisen på originalvaren, så sier det seg selv at dette er juks og fanteri. Det aller meste hos DX er nettop slike produkter, men mange av de er gode nok (i forhold til prisen).

DX selger for eksempel også hørselvern av typen 'Sordin ProX' under navnet "Genuine ZTactical ....." Litt nedi teksten står det sågar: "MSA Sordin Headset (Official Version)". Hvis man søker litt rundt på nettet, så får man opp endel treff på typisk airsoftfora hvor disse blir omtalt, og da kommer det frem at de ikke helt når opp til ekte MSA Sordin hørselvern.

På samme måte vil jeg anta at man får seg en overraskelse (eller kanskje nettop ikke) hvis man legger DX-kikkerten ved siden av en original Leupold Mark4.

Link to comment
Share on other sites

Det kikkertsiktet som ko-stens linker til er vel ikke noe kopi? Det står ingenting i annonsen om merke i det hele tatt!

 

He he, jeg sitter med et slikt sikte her nå. Og hvis dette er orginalt, er jeg sterkt bekymret for Leupold sin fremtid! Klikkene er for å si det pent, veldig unøyaktige! Og siktet er rimelig trangt å se gjennom. Men det har jeg faktisk opplevd med orginalt Leupold også.

 

Tror nok ikke dette er orginalt nei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...