Jump to content

Pipe til sauer


sauer202

Recommended Posts

Ser du kan få di i forskjellig riflestigning og med forskjellige bommer (4 eller 6)

Noen som kan forklare forskjellen?

 

Tjaa... Forskjellen er -2- :mrgreen:

Den ene har -4- bommer i pipa, den andre har -6- bommer i pipa...

 

Nå håper jeg du ikke spør om hvilken som er best, for det kan ingen svare på. Piper er forskjellige og svaret har du ikke før du har prøvd pipa.

Link to comment
Share on other sites

Er på utkikk etter nytt løp til min sauer 202. Er den noen som kjenner til pipene til Våpensmia AS?

http://www.vapensmia.no/siv/produkt.php ... 8&gruppe=Våpen/piper

 

Ser du kan få di i forskjellig riflestigning og med forskjellige bommer (4 eller 6)

Noen som kan forklare forskjellen?

 

Takker for svar.

 

Har ikke noen egen erfarig med disse pipene....Men jeg så at ca 10-20% av skytterene på landsskytterstevnet hadde røde og blå løp fra våpensmia :wink: Pluss alle de som sikkert hadde svarte løp fra smia...Tror det er gode løp alle sammen.

 

Da jeg var der og hørte om hva de ambefalte så sa de. Heym løp hvis du skal skyte lettekuler i høyfart og S&L løp hvis du skal bruke normaltunge kuler i moderat til høyfart.

Link to comment
Share on other sites

Da jeg var der og hørte om hva de ambefalte så sa de. Heym løp hvis du skal skyte lettekuler i høyfart og S&L løp hvis du skal bruke normaltunge kuler i moderat til høyfart.

 

Dette fordi Heym har den laveste riflestigningen på 225 mm mens S&L har 210 mm. Min neste pipe blir Heym 700/21-225-6B-C. Dette med antall bommer tror jeg du kan diskutere deg blå på uten at du kommer frem til noe veldig fornuftig om hva som er best.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
200 str går rett i en 202 kasse, 202 pipa må dreies ned noen få millimeter. Ellers kommer ikke pipa langt nok inn i kassa. :wink:

Må den dreies ned eller må den neddreide delen forlenges litt på grunn av lengre låskasse på STR'en

Forlenges på grunn av innfestinga til låskassa. Låskassa har litt lenger innfesting så pipa ikke kommer langt nok inn. :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...