Jump to content

Hvilke sikter? Standard Div (praktisk rifle)


omega

Recommended Posts

Driver og snuser på ei Semiauto Standard-rifle. Hvilke siktemidler er regnet som de best egnede for denne divisjonen?

 

Er relativt godt vant med HK-sikter (AG-3, MP-5 og 416) og liker i utgangspunktet ikke bærehåndtak-siktene på AR. Har altså planer om en flattop, men jeg har et relativt åpent sinn ...

Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor betale mer for ett dårligere våpen (til praktisk)? :lol:

 

 

Det beste standard-skytterene i Norge bruker vanlig AR med sikter etter "A2 modellen".

Størrelse på hull og frontsikte varierer vel litt. Men en av skjøt vel mye med en standard Colt H-bar med A2 sikter...

Link to comment
Share on other sites

Nå er ikke jeg noen kapasitet når det kommer til praktisk rifle, men om JEG skulle kjøpt våpen i dag ville jeg styrt unna MP5 i alle fall. - 9mm på 300 meter kan sikkert være interessant, men særlig konkurransedyktig er det neppe.

De brukte som har ligget ute de siste årene har også hatt eventyrpriser fra Narnia...

Link to comment
Share on other sites

Vel hk94 er jo ikke akuratt egnet til praktisk pga kaliberet som andre sier. Og hvorfor kjøpe en mr223? Da er det bedre å kjøpe en vanlig ar 15 og oppgradere den eller kjøpe en jp ctr02. :)

Om trådstarter liker Hk sine sikter kjøp den som det er linket til eller om du kan, prøv noen andre standard sikter til ar 15, finnes mange gode enkle flipp opp sikter som kan evt brukes med ett rødpunkt sikte når du vil ha det litt ekstra morro ;)

Link to comment
Share on other sites

Her kommer det — som alltid — mange gode forslag fra mange gode mennesker. Jeg går vel for en flattop/AR3 og ev. ekstra sikter (morsomt å variere litt!) à la HK, tenker jeg. Tråden vil bli oppdatert når innkjøpene er gjort. :)

Link to comment
Share on other sites

Har prøvd HK type sikter på AR, liker dem veldig godt på G3- men på en AR blir kornet VELDIG grovt, alt for grovt til stevnebruk. I alle fall har det vært det på de jeg har prøvd.

 

DPMS same plane rear eller tilsvarende og JP med lyman globe evt A2 med smal stolpe helt forran er det som funker best skal det konkurreres med.

 

/D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...