Jump to content

Bean Bag "prosjekt"


silent hunter

Recommended Posts

God kveld i varmen godtfolk. Eg satt i dag og såg på tuben ang. litt langholdskyting, og fann ut att eg treng ein bean bag. Då eg er ei rastlaus sjel, som ikkje klarer å vente til butikkene åpner over helga fann eg ut att eg kunne lage ein.

 

Det du treng er:

- to sokker (dei treng ikkje være frå samme par)

- fyllstoff (her brukte eg solsikkefrø for småfugler, men eg er sikker på att tørka erter ol. går like fint)

- nokre strips

 

Fremgangsmåte:

Fyll den eine sokken passe full, og strips igjenn med to strips og klipp vekk overskudds sokk. ( ikkje fyll den for mykje, då du vill ha litt å flytte på, for å heve eller senke kolben (den fyrste eg lagde blei hard som sement, så eg måtte klippe den opp å fylle ein ny))

Tre så den andre sokken på, motsatt vei (enden på sokk ein først ned i sokk nr to) og strips igjenn denne med to nye strips, og klipp bort overskudds sokk (eller vreng den tilbake over sokken).

 

Ballabing Ballabong, you have a Bean Bag.

 

Edit; dette er versjon 1.0, og det kan være att dette (mest sansynlig) ikkje egner seg til norsk vær.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har eksperimentert en del med forskjellige blandinger før jeg kjøpte en TAB-bag fra USA. Den optimale blandingen for meg var ris innblandet litt potetmel eller maizena. Da blir blandingen litt "krammere" enn løs ris eller liknende.

Link to comment
Share on other sites

Om en først venner seg til å skyte med to-fot og beanbag så er risikoen for at det går i dass i felt allerede stor nok pga ukjent underlag om en ikke skal til med en ukjent bakstøtte også.

 

To-fot krever mer trening en en tror. (hvertfall mer en jeg trodde :oops: )

 

Softgunkuler er kanskje en god ide. Noen som har prøvd?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laga meg 2 bean bag's av sokker, de har vart i et år nå, og er like fine.

Beste resultatet fikk jeg av å slakte en gammel fotball. Tok ut blæra, fylte den med ris, og tetta hullet med sykkeslange lappesaker. Denne er vanntett, og gummien gir godt grep, så den er god å ta i og børsa glir ikke på den. Knall oransje av farge og lett å finne igjen i gress og lyng. Og den flyter ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en ca 40 cm lengde av en luftslange fra ett gammelt tilhengerhjul, tettet i endene og fylt med fin sand- denne er perfekt til banebruk. Tyngden, og friksjonen i gummioverflaten på slangen gir fin stødighet. For en lettere løsning er tørkede erter helt fine som fyll.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...

Er det komme nokre nye idear sidan sist? Eg kjøpte ein på eBay som eg fekk her om dagen. Den skal brukas under bakkolben til og klemma på for og få rett høgda, ute så må tåla vatn. Tenkte litt på sånne plastikkperler som me lagde grådig stygge bilder/figurer av i barnehagen, sånne som ein stryke med strykejern. Tåler vatn dei iverfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...