Jump to content

Tror du at disse passer ?


mikkimikk87

Recommended Posts

På produsenten sine hjemmesider står følgende :

 

These grips will fit the following guns:

Taurus PT 1911 45 Cal, Kimber, Gold Cup, Wilson, Caspian, Ithaca, Thompson, Springfield, Smith & Wesson, Randal, Para Ord. 1911 45 Cal, Colt 1911, 1911A1, 1991, Series 70, Series 80BAER, Rock Island, Armscorp, and other clones. Also fits Super .38 & .22 Ace.

 

Så basert på dette vil jeg tro at de passer. Bare en antakelse dog!

 

God pinse.

Link to comment
Share on other sites

Slenger meg på litt her - siden det er samme tema:

 

Jeg har en Colt Gold Cup 70 som i dag har grep fra Alugrips, som forrige eier hadde anskaffet. Dette blir veldig tynt for meg - spesielt ved enhåndsskyting, og jeg er på jakt etter noen skikkelig tykke grep for denne. Tips til typer grep jeg kan se på?

 

Jeg har prøvd grepene på Pardini GT9 og GT45 og disse var passelig tykkelse på, men her snakker vi double-stack. Disse hadde også utskjæring for tommel, noe som jeg likte. Utfordringen min blir da å finne noe til min single-stack som kan ligne tykkelsen på double-stack utførelsen på disse.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste man trenger å være obs på med (singlestack) 1911 grepsplater er at høyreplater for vanlig 1911 ikke funker med dobbeltsidig sikring. De fleste som bytter plater benytter de originale skruene. Det er mye penere og mer praktisk å bytte til umbrakoskruer med rett farge.

 

Hogue leverer helt greie grepsplater. Jeg foretrekker treplatene deres, gummigrepene har en tendens til å bli klissete etter en del år og får en 1911 til å se billig ut. Andre produsenter det er verdt å sjekke ut er Ed Brown, Cylinder & Slide, Wilson Combat, Nighthawk Custom og selvsagt Pachmayr.

Link to comment
Share on other sites

Thor: Jeg er ikke helt fornøyd med Pachmayr, da de får pistolen til å føles litt viklete.

Er litt smak og behag.

 

frenzy81: Fant ikke målebåndet/linjalen, men du får samme feelingen som å holde en Tippmann 98c, bare en anelse større i grepet :-)

Men vær obs, for som Thor nevner så har grep for ambidextrious sikring en ekstra utskjæring som gjør at de passer. Dette er ikke på gummigrepet fra Hogue, men selv når jeg hadde ambi-sikring, så var det ikke noe problem. Om du av en eller annen grunn får litt problemer med gummigrepet, så tar du et barberblad og forsiktig skjærer vekk litt. Men aller helst vil jeg anbefale å skaffe en ensidig sikring.

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk et gammelt, herpet Tippman-grep liggende. De skal ikke på 1911'en, men jeg målte hver sideplate til å være 6,4 mm. Og viktigst av alt så bygger de litt fremover (finger-grooves) så noe slikt skulle kunne fungere.

 

Tosidig sikring ble vel ikke innført før 80-serien kom, og jeg har 70 så det er kun sikring på venstre side.

 

En annen ting jeg ikke nevnte, som kanskje heller ikke har noe større betydning for et gummiaktig grep, er at jeg har magasinbrønn fra Smith & Alexander.

 

 

Jeg får kikke litt videre hos Midway, og evt. på eBay, og se hva det blir til. Takk for hjelpen!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...