Jump to content

Våpensøknad, hvor henter jeg den?


Drottinn

Recommended Posts

okey, så alt går gjennom post etter jeg har levert den inn på torsdagen? pga blir vanskelig for meg og dra innom der på en liten stund, men har tilgang til post kassa mi, så da blir det vel ikke noen problem? eller?

 

ps

 

bra forum dette, kjappe og gode svar hver gang :D:D

Link to comment
Share on other sites

Er nok litt ulik praksis rundt om i Norge. Jeg betalte ved skranken med kort når jeg leverte söknadene og kunne velge at få dem i posten eller hente dem selv.

Så ta med kort/kontanter så kansje du slipper gå i banken, like bra at betale med en gang så slipper du vente de dagene ekstra som det tar för pengene og komme til våpenkontoret. :wink:

Regner med at du er like ivrig som de fleste andre :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Blir søknaden ikkje innvilga, så skal ev. gebyr betalt på førehand betalast tilbake. Står i våpenrundskrivet nest siste side:

 

"I de tilfelle en innvilget våpentillatelse ikke blir benyttet innen fristen, og helles ikke forlenges, skal innbetalt gebyr ikke refunderes. Dette er en videreføring av bestemmelser av Justisdepartementet ved rundskriv G-17/86 datert 15. januar 1986. Dersom søknaden avslås, skal gebyret refunderes."

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde å betale i skranken i Oslo hos politiet på Grønland, men fikk beskjed at det kunne jeg ikke gjøre.

Kommer en giro i posten som jeg må betale, før jeg får tillatelsen.

 

 

Kompis snakket senest med Tante i Oslo på mandag, og det var (som antatt og tidligere personlig erfart) ikke noe problem å betale på forskudd så lenge man gjorde det til deres bankkonto. Det var bare en fordel om man skrev det som et notat på eller lapp man la ved siden av søknaden så de visste å sjekke om pengene stod på konto allerede.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...