Jump to content

jeg lurer på hvor man kan kjøpe en tysk mauser fra ww2 ?


jegergaupa

Recommended Posts

Hvis du derimot ser etter en i original stand og kaliber, altså en i 8x57IS som ikke har vært innom forsvaret, da må du regne med en annen pris. Disse sirkulerer i samlerkretser, og avhengig av stand, nummerlikhet og hva som er med av tidsriktig tilbehør vil de typisk være priset fra ~6.000,- og oppover (erfaringsmessig).

Link to comment
Share on other sites

Hvis du derimot ser etter en i original stand og kaliber, altså en i 8x57IS som ikke har vært innom forsvaret, da må du regne med en annen pris. Disse sirkulerer i samlerkretser, og avhengig av stand, nummerlikhet og hva som er med av tidsriktig tilbehør vil de typisk være priset fra ~6.000,- og oppover (erfaringsmessig).

 

Nå ja 6000 kr og oppover er vel litt mye vel?

De jeg har sett av skarpe, originale Mausere, har kostet mellom 2000 kr - 8000 kr.

Rundt 3000 - 5000 er vel en heller mer normal pris for disse vel.

Link to comment
Share on other sites

Tråd nr3 om samme emne? Gratulerer!

 

Men som skrevet i en annen tråd, har du skutt med mauser? I det hele tatt tafset litt på en?

 

Er selvfølgelig de på kammeret som skriver om at de går hull i hull. Dette har jeg aldri sett, og jeg har sett en del.

Link to comment
Share on other sites

@Eng: Prisene jeg refererer er de jeg har observert i løpet av de siste 4 - 5 årene, alle i svært pen stand. M98-er i original stand og kaliber sirkulerer hovedsaklig blant samlere, og pris følger tilbud og etterspørsel. Selvfølgelig kan de dukke opp til lavere priser, og prisnivået kan variere geografisk. Det forrige innlegget mitt avr kun ment veiledende, og det er bedre å være forberedt på å betale 6.000,- og slippe unna med å betale 2.000,- enn motsatt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...