Jump to content

Lyddemper til Tikka t3 6.5x55


thor7036

Recommended Posts

Hei.

Er ny her og har drevet med skyting veldig lenge og har begynt med jakt for et par år siden og nå lurer jeg på hvilken lyddemper gir mest demping til en 6.5, samtidig at den ikke skal veie mye? Tenkte siden jeg er såpass ung ennå og trenger hørselen i det yrket jeg håper på å komme inn i. :)

Link to comment
Share on other sites

jeg syntes min tikka t3 var litt blir litt lett frampå uten demper og jeg har ikke kappet løpet, men syntes det ble knallbalanse med demper på.

 

Har a-tec maxim , trenger ikke hørselværn , smellet blir som en salongrifle:)

 

har du et bilde av den, og totallengden på den er da på? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har også en Tikka t3 i 6.5x55 som er inne til gjenging no. Jeg gikk for "jaktfalldemperen" og lot være å kappe løpet. Er spent på resultatet, da jeg ikke klarer å finne innlegg her på forumet om erfaringer med denne demperen. Virket ganske solid så håper det blir bra :)

Link to comment
Share on other sites

har du merka noe endring i dempingen på 6,5'en? at den demper bedre når den blir litt "fylt opp" av gugge? evt hvor mye måtte du skyte før du merka endring? har vel blåst igjennom 100 skudd og har ikke merka særlig endring enda.

Link to comment
Share on other sites

At en dember blir mer effektiv av at den er full av skit kan jeg ikke helt skjønne. Ville heller ment det måtte bli motsatt. Mye skit mer lyd. En lyddemper er jo der for at gassene som

Kommer ut av løpet skal utvide seg saktere over ett større volum. Det samme gjelder når løpet skal fylles me luft igjen. Dette gir reduksjon i smellet fra løpet. Desto større volum på demper, des mer demper den. Derfor strider det jo litt mot teorien om at den blir bedre med mere skit i seg. Mer skit gir jo mindre volum.

 

Koriger meg gjerne om jeg tar feil her, men forklar i såfall hvorfor.

 

Mvh

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...